Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační schopnosti osob se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči
Šafářová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními schopnostmi osob se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zaměřuje na dospělé osoby se středně těžkým mentálním postižením. Nejprve definuje a charakterizuje dospělost, dále vymezuje a klasifikuje mentální postižení a v poslední řadě charakterizuje dospělého jedince s mentálním postižením. Další kapitola je věnována komunikaci, která je zde vymezena společně s komunikační schopností. V rámci této kapitoly jsou také podrobněji popsány symptomatické poruchy řeči u mentálního postižení, jednotlivé jazykové roviny a vliv mentálního postižení na ně. Poslední kapitola teoretické části přibližuje podporu mentálně postižených osob v rámci sociálních služeb. Nejdříve se zaměřuje na historii sociálních služeb pro osoby s mentálním postižením, poté na legislativní upevnění sociálních služeb. V závěru pak kapitola popisuje některé druhy a formy sociálních služeb. Praktická část obsahuje zpracování kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno s osobami se středně těžkým mentálním postižením v institucionální péči. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat komunikační schopnosti osob se středně těžkým mentálním postižením. Na základě stanoveného hlavního cíle...
Pekingská opera za Kulturní revoluce a Mao Zedongova teorie umění
Šafářová, Kateřina ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
Práce se zaměřuje na díla ve formě pekingské opery zařazená mezi tzv. osm vzorových oper. Díla představuje v dobovém historickém a ideologickém kontextu. Na základě obsahové a formální analýzy vybraných děl hledá odpověď na otázku, v jakém smyslu se jedná o naplnění Mao Zedongovy teorie literatury a umění, původně formulované na konferenci v Yan'anu 延安 v r. 1942. Zejména se zaměřuje na Maovu myšlenku využívání tradičních forem ke sdělení nového, revolučního obsahu ("do starých lahví nalít nové víno").
Standardy informační gramotnosti pro základní vzdělávání
Šafářová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní školy v České republice. V teoretické části je zpracováno vymezení pojmu informační gramotnost, organizace pro informační gramotnost, dokumenty v oblasti informační společnosti, dále stávající standardy informační gramotnosti v České republice a zahraničí a nakonec provedené výzkumy informační gramotnosti v České republice. V praktické části je zpracována analýza současné situace v oblasti rozvoje informační gramotnosti ve Velké Británii a Švédsku a dále na vybraných základních školách a víceletém gymnáziu okresu Benešov. Přínosem práce je analýza vybraných škol a předložení návrhu standardů informační gramotnosti. Klíčová slova informační gramotnost standardy informační gramotnosti vzdělávání základní vzdělávání základní školy

Viz též: podobná jména autorů
1 Šafářová, K.
2 Šafářová, Kamila
2 Šafářová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.