Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Problematika znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h
Panáček, Vladimír ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Současný aparát pro technickou analýzu silničních nehod neobsahuje žádné ucelené informace, doporučení či postupy, jakým způsobem komplexně vyřešit analýzu silniční nehody za účasti vozidla vybaveného stabilizačním systémem jízdní dynamiky. Problémem při vyšetřování pohybu vozidla v oblouku je neznalost míry ovlivnění jízdní dynamiky vozidla zásahem elektronického stabilizačního systému. Některé počítačové simulační programy používané při analýze silničních nehod sice umožňují zohlednit modelovaný pohyb vozidla s vlivem stabilizačního systému ve zkoumaném ději, ale není znalecké oblasti známo, jaké parametry je třeba ve vytvořených numerických modelech stabilizačního systému v počítačovém programu zadat. Proto dizertační práce vyšetřuje problematiku znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h při současném zkoumání vlivu elektronického stabilizačního systému podvozku na jízdní dynamiku vozidla. Zpracování práce se nejprve věnuje jednak řešením vycházejícím z klasických analytických metod, dále pak experimentálním měřením v reálných podmínkách na zkušebních polygonech a závěrem také využitím počítačových simulačních programů ve znalecké praxi. Nicméně je však třeba si uvědomit, že žádný počítačový simulační program není stoprocentním jednoznačným řešitelem a nestačí pouze vygenerovat počítačovou simulaci, ale je nezbytné technicky posoudit a zdůvodnit takovýmto způsobem získané výsledky. Pro práci analytika silničních nehod je nezbytné znát míru vlivu elektronických stabilizačních systémů vozidla na jeho pohyb. Dizertační práce vyšetřila vzájemný vztah mezi mezní rychlostí vozidla v oblouku stanovenou analytickým výpočtem a experimentálně zjištěnou rychlostí vozidla v oblouku měřením parametrů jízdní dynamiky vozidla vybaveného elektronickým stabilizačním systémem. Jízdními experimenty byl zjištěn a kvantifikován vliv vybraných elektronických stabilizačních systémů podvozku na pohyb vozidla ve vyšetřovaném ději v oblouku. Závěrem práce byly nalezeny vstupní hodnoty podstatných veličin výpočtových modelů ESP simulačních programů odpovídající výsledkům experimentálních měření v definovaných obloucích u vozidel vybavených elektronickými stabilizačními systémy. Výsledky této práce mohou být využity jak při znalecké tak i pedagogické činnosti.
Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod
Šachl, Jindřich Jan ; Šachl, Jindřich ; Frydrýn, Michal
Poměr hodnot EES na vozidlech, jež se střetla, se obvykle dává do souvislosti s jejich hmotnostmi a vyjadřuje se vztahem pro přepočet hodnot EES mezi jednotlivými vozidly. Běžně používaný vztah ale neplatí obecně, je založen na předpokladech, které nebývají splněny při všech typech střetů – podmínky platnosti tohoto vztahu bývají splněny dokonce spíše výjimečně. Vědí to všichni znalci? Mnozí dosadí „své“ hodnoty do zmíněného vztahu, jakoby byl exaktní obecně platný, a pokud poměr hodnot EES tomuto vztahu neodpovídá, považují to za hlavní kritérium pro výrok o tom, že se jedná o nehodu fingovanou – bohužel mnohdy mylně.

Viz též: podobná jména autorů
2 Sachl, Jan
2 ŠACHL, Jiří
1 Šachl, Jindřich Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.