Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012
Dohnalová, Kamila ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012" pojednává o novém segmentu filmového trhu, který označujeme termínem alternativní obsah či event cinema. Uvádění těchto audiovizuálních programů odlišných od celovečerních filmů zažívá v posledních letech v digitálních kinech velmi dynamický rozvoj. Pro celistvé porozumění problematice práce seznamuje s charakteristikami současného celosvětového trhu a uvádí retrospektivní přehled typů alternativního obsahu. Dále je popsána situace event cinema na českém trhu, jemuž v letech 2007?2012 dominovala distribuční společnost Aerofilms, která v současné době spolu s diverzifikací a růstem trhu přichází o svoje výlučné postavení. Práce shrnuje současný stav a technologii satelitní kino distribuce, která je budoucností doručování všech audiovizuálních obsahů. Metodami zpracování tématu jsou studium zahraniční a české literatury, deskripce programu a dramaturgie jednotlivých participujících subjektů, obsahová analýza dokumentů a zúčastněné pozorování.
Produkční servisy pro zahraničního klienta v oblasti reklamy
Havelka, Oldřich ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Text bakalářské práce se věnuje odvětví servisních produkčních společností v ČR a jejich spolupráci se zahraničními subjekty na výrobě hraného reklamního spotu. Rozebírá základní struktury komunikace, výroby a hierarchie mezi servisní produkcí a zahraničními partnery. Postupně rozkrývá chronologii výroby reklamy od zadání zakázky až po její uzavření. Popisuje aktuální situaci na českém trhu a mechanismy převzaté z filmové výroby ? aplikované do servisního prostředí výroby reklamy. Na základě kombinace používaných produkčních postupů a dokumentů dává přehled o postavení výroby servisních reklamních zakázek na českém audiovizuálním trhu.
Dokumentární dílo a jeho život mimo sály kin a TV obrazovky
Šafer, Kryštof ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
V bakalářské práci s názvem Dokumentární dílo a jeho život mimo plátna kin a tv obrazovky nastiňuji možnosti, které nová média a technologie přinesly do tvorby dokumentaristů. Ukazují se zde nové způsoby tvorby dokumentů za pomocí digitálních technologií, které pracují i s metadaty. Rozšířená metadata, která v sobě obsahují informace o natočeném materiálu, v sobě nesou důležité informace o filmu pro budoucí distribuci a další práci s dílem, především možnosti vyhledávání na internetu. Na příkladech se ukazují nové možnosti šíření dokumentárních filmů díky nově vznikajícím platformám. Jednou z opomíjených oblastí je také možnost uplatnění hrubého materiálu v oblasti vzdělávání. Digitální technologie přinesly také nové výzvy pro filmové archivnictví.
Filmové pobídky v ČR význam filmových pobídek pro Českou republiku v lokálním a mezinárodním měřítku
Moravčíková, Alexandra ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Práce se věnuje problematice filmových pobídek v České republice, jakožto podpory státu produkcím, které se u nás rozhodnou natáčet. Soustředí se v rámci pobídek na výrobu zahraničních zakázek. Rozebírá původ Programu podpory filmového průmyslu, jeho legislativní ukotvení a představuje několik příkladů filmových pobídek v praxi spolu s konkrétními číselnými údaji. V závěru práce bilancuje přínosy a limity aplikace filmových pobídek v praxi.
Producentská dramaturgie postavení producenta v českém filmovém p růmyslu a jeho vliv na projekty
Stránská, Martina ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
S "producentskou dramaturgií" jsem se poprvé setkala během workshopu MidPoint, který se věnuje aktivnímu vzdělávání mladých režisérů, scénáristů a producentů. Takovému vzdělávání se věnují i další evropské workshopy (ACE, EAVE) určené pro mladé producenty. Producent zde není brán pouze jako investor, administrativní složka audiovizuálního díla, ale jako jeden ze stěžejních tvůrčích hybatelů projektu. zajímalo mě tedy, co se přesně termín ?producentská dramaturgie? míní, co všechno obsahuje a hlavně, jak se s ním zachází v producentské praxi. Práce vznikla z osobního zájmu o téma a osobní potřeby pojmenovat práci producenta.
Program podpory filmového průmyslu jeho vývoj a analýza v kontextu historic kých i současných forem státní podpory české kinematografie
Michálek, Tomáš ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude věnovat postavení státních podpor, především českých filmových pobídek, vůči domácí kinematografii a českému filmovému průmyslu. Výběru totoho tématu předcházelo zavedení filmových pobídek v České republice. Cílem práce bude hledání společných bodů a aspektů Programu podpory filmového průmyslu (filmových pobídek) s již zavedenými státními podporami. Prozkoumání smyslu Programu pro domácí kinematografii a nalezení hodnotících rámců, které podporu Programu určují, lze považovat za důležité. Aby bylo možné obsáhnout tuto problematiku, je třeba ji zasadit do vývojových souvislostí za předpokladu, že není možné zabývat se podstatou filmových pobídek v ČR bez spojitostí s někdejšími příklady dotací a pobídek na českém (československém) území, stějně jako nelze opomenout evropské rámce, které jednotlivé podpory definují.
Kameramani českého dokumentárního filmu
Šuster, Jan ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Ulver, Stanislav (oponent)
V diplomové práci se zabývám především pohledem kameramanů, jako profesionálů, ale i jako lidí na problematiku filmového obrazu v dokumentárním filmu. Snažím se hledat a stavět pohled na dobu a život české kinematografie skrze oči čtyř kameramanů čtyř různých věkových generací. V úvodu procházím stručnou historií českého dokumentárního filmu. Po ní se dostávám k rozhovorům s kameramany, které jsem vybral na základě jejich dlouhodobých zkušeností s obrazem v dokumentárním filmu. Každý z nich je výraznou osobností a každý svou prací posouval nebo stále posová kupředu kvalitu české kameramanské profese. Všem posléze kladu stejné otázky a snažím se tak získat vícegenerační pohled na problematiku české dokumentární kinematografie a zároveň na kameramany osobně. V závěru práce shrnuji obecné a vzájemně porovnávám různorodé postoje. Vstupuji do závěru i svým vlastním pohledem a tak se konfrontuji s názory jak poslední, pátý a nejmladší z kameramanů.
Systém podpory české kinematografie
Stibralová, Alena ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci mapuji systém a vývoj podpory české kinematografie. Konkrétně se zaměřuji na problematiku filmové legislativy po roce 1989. Zákony, které definují pojmy a mechanismy podpory v oblasti českého filmu jsou v současné době nedostačující. Platí zde zákony ze začátku devadesátých let. Tyto zákony nereflektují technologický a celkový vývoj v kinematografii. Taktéž s koncem platnosti tzv. diginovely (zákon č. 304/2007 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s dokončením přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání) se vynořuje otázka jak financovat český Fond kinematografie. Pro srovnání uvádím, jaký je charakter státní podpory filmu v různých zemích Evropské unie. Ministerstvo kultury České republiky nyní dodělává návrh zákona o audiovizuálních dílech, podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (ve své práci tento návrh zákona nazývám zkráceně návrhem zákona o kinematografii). Jeho přijetím by došlo k novelizaci zákonů č. 273/1993 Sb. a č. 249/2006 Sb. (o některých podmínkách výroby, šíření a uchovávání audiovizuálních děl - zákon o audiovizi) a zákon č. 241/1992 (o Státním fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie). Snažím se o zasazení tohoto návrhu do historického i tematického kontextu. Připravovaný zákon analyzuji a hodnotím z různých hledisek. V závěru práce se zamýšlím nad otázkou, jakou naději má zákon na přijetí. Celkově hodnotím návrh nového zákona kladně a uzavírám práci konstatováním, že byť je určitým kompromisem, odpovídá potřebám doby.
Možnosti spolupráce producent - dramaturg po roce 89
Dufková, Kristina ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Všichni se shodnou, že české kinematografii velmi chybí dramaturgové, ovšem už méně se mluví o tom, čím je tento stav způsoben. Pokus o zmapování současné situace a různých způsobů spolupráce z pohledu producenta, se zaměřením na tzv. producentskou dramaturgii.
Dance for camera z pohledu producenta
Párová, Karolína ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Šuster, Jan (oponent)
Práce se snaží postihnout fenomén mezioborového žánru ?dance for camera?, a to především z hlediska produkčního a distribučního. Dance for camera je zde vnímán jako žánr, kdy je tanec inscenován přímo pro kameru. Letmé představení historie dance for camera slouží jako prolog k praktickému uvažování o tanečních filmech z pohledu výrobních specifik a distribučního potenciálu. Přestože v zahraničí se žánr dynamicky rozvíjí už více než 20 let, u nás se - až na výjimky v 90. letech - jedná o obor málo vyhledávaný (ze strany choreografů), téměř neznámý (pro filmaře) a takřka s nulovou šancí k získání státní podpory. Cílem práce je hledat důvody této absurdní neexistence žánru u nás.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Šuster, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.