Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Herec jako tvůrce zvukové složky v autorském projektu
Kolman, Petr ; ČTVRTNÍK, Jan (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
Bakalářská práce obsahuje stručný náhled do teorie hudby a zvuku na jevišti. Popisuje rozdíly používání zvuku mezi specifickými druhy divadla. Dále pokračuje osobní reflexí autora práce a popisuje jeho nejzásadnější momenty během studia, kdy se jako herec setkal s hudbou na jevišti, jak s ní pracoval a jak z ní těžil.
Zvukový materiál a jeho význam pro vývoj inscenací během mého studia na KALD
Jacques, Sebastian ; ŠRÁMEK, Vratislav (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce Zvukový materiál a jeho význam pro vývoj inscenací během mého studia na KALD pojednává o třech představeních, ve kterých jsem během svého studia účinkoval a podílel se na vzniku zvukového materiálu. V první části práce reflektuji tuto zkušenost a v druhé části práce se snažím s pomocí odborné literatury porovnat své zkušenosti a definovat svou budoucí práci v rámci studia.
Rytmus a humor
Jeřábek, Eliáš ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
V této bakalářské práci jsem se pokusil nastolit základní vztah mezi rytmem a humorem a zkoumat jejich propojenost v různých divadelních i nedivadelních žánrech. V první části jsem se zaměřil na teoretickou podstatu obou pojmů zvlášť, poté na jejich syntézu a následnou aplikaci v konkrétních autorských dílech.
Vliv studia na můj herecký a osobní růst
Kosková, Petra ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
V magisterské práci jsem se snažila zrekapitulovat studium na Katedře alternativního a loutkového divadla a to především z mého pohledu. Popsat výuku na této škole a objasnit problémy, se kterými jsem se jako studentka a herečka během studia potýkala. Jaký měla výuka vliv na můj herecký i osobní růst a moje výhrady k ní. Magisterskou prací jsem se pokusila přiblížit autorskou tvorbu, která na DAMU během čtyřletého studia vznikla.
Loutky a hudba
Solce, Matija ; ŠRÁMEK, Vratislav (vedoucí práce) ; MALÍKOVÁ, Nina (oponent)
Ve své disertační práci jsem na základě praktických divadelních a hudebních zkušenosti postavil loutkovému divadlu alternativní terminus ?divadlo iluzivních bodu?, v rámci kterého jsem vystavěl kritéria divadelní iluze. Na druhé straně jsem popsal vlastní interpretaci hudby a obě definice prakticky vysvětlil na příkladech vnímání iluzivní události.
The Analysis of Motives and Rhythm in the West Side Story
Jankulárová, Michaela ; FRANZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
In first section this thesis is trying to explain the definition of "musical" and to sum up the brief history of American musical with accentuation of some important and interesting musical productions. Further it is trying to highlight some theatrical, musical-theatrical and pure musical genres from which the musical as we know it today draws. In the second section there is an attempt to define motives and rhythm of musical West Side Story based on analysis of the songs used in it. The main focus is on the songs "America" and "Cool". The songs are analyzed chronologically, with no intention to divide them by themes. The thesis is trying to find out the fundamental elements which are characteristic for each song or which are somehow important for the musical as a whole. 
Music as the servant, partner and boss of puppetry performance
Račková, Dana ; Krofta, Josef (vedoucí práce) ; Šrámek, Vratislav (vedoucí práce) ; Klíma, Miloslav (oponent)
Práca je stručným zhrnutím všeobecných poznatkov o problematike scénickej hudby v divadle a následným subjektívnym pohľadom na danú problematiku s akcentom na bábkové divadlo. Autorka sa, či už ako režisér alebo ako divák, snaží na základe nadobudnutých teoretických informácií utriediť svoje osobné skúsenosti s použitím scénickej hudby ako súčasti zvukovej zložky bábkového divadla. Súčasťou práce je rozbor niekoľkých hudobne zaujímavých momentov z autorkinej doterajšej tvorby, ktorá sa týka najmä bábkového divadla a čiastočne rozhlasu. Na základe týchto vybraných príkladov sa snaží vyvodiť pravidlá, ktoré by mohla považovať pre svoju tvorbu za obecné. Predmetom práce nie je zvuková zložka ako celok ale scénická hudba ako jej súčasť. Skúma jej funkcie a role počas tvorivého procesu i výsledku jednotlivej inscenácie. Zamýšľa sa nad konkrétnymi prípadmi, kedy je scénická hudba (a teda i celá zvuková zložka) nadradená, podradená či rovnocenná tým ostatným (vizuálnej, hereckej...).
Inscenace loutkového divadla jako hudební kompozice na příkladu inscenace Malé noční příběhy
Solce, Matija ; Šrámek, Vratislav (vedoucí práce) ; Bečka, Marek (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusil inscenaci loutkového divadla ukázat pomocí pravidel a mechanizmů, které platí v hudební kompozici. V první části jsem se zaměřil na obecné definice, které platí v hudbě a v loutkovém divadle, a v části druhé jsem pomocí definovanych pravidel analyzoval svou sólovou loutkovou inscenaci Malé Noční Příběhy.
Český muzikál
Popelková, Barbora ; Neumann, Julius (vedoucí práce) ; Šrámek, Vratislav (oponent)
V této práci se snažím nahlédnout do vývoje českého muzikálu, především od jeho raketového startu v devadesátých letech 20. století do současnosti. K tomu jsem potřebovala vymezit pojem muzikál, jeho kořeny a vztah k operetě, se kterou je často spojován. Zajímá mě, co přinesl muzikál do divadelního provozu, má-li tento žánr ještě šanci vymanit se z ryze komerčních sfér a jaké jsou v českém prostředí jeho umělecké ambice.

Viz též: podobná jména autorů
4 Šrámek, V.
7 Šrámek, Vladimír
1 Šrámek, Vojtěch
20 Šrámek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.