Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VÝZKUM VOLNÉHO ČASU MLÁDEŽE V OBDOBÍ MEZI ROKY 1965 - 1972 V ČSSR
ŠINDELÍŘOVÁ, Eliška
Diplomová práce je historickou sondou do významného období rozvoje sociologie volného času (1965-1972) v tehdejší ČSSR, vychází přitom z dobových definic termínu "volného času", které se vzájemně liší v přístupu, s jakým je tento pojem vymezován; dále obsahuje tehdejší vymezení a rozdělení volnočasových aktivit, vlastnosti a funkce volného času. Diplomová práce popisuje postavení a vývoj sociologie jako vědní disciplíny v poválečných létech, uvádí přehled o nejčastějších tématech a metodách sociologického výzkumu volného času používaných ve zkoumaném období. Východiskem pro určení témat a používaných metod jsou zejména práce českých sociologů Dismana a Filipcové. Vzhledem k tomu, že se jedná o práci, která je zpracována na katedře pedagogiky, je přehled rozvoje sociologie volného času zasazen do širšího kontextu a jedna kapitola je zvláště věnována volnému času mládeže. Práce celkově hodnotí přínos sociologie pro výzkum a pedagogiku volného času ve zkoumaném období.
Motivační zdroje podpory duševního zdraví u preadolescentů - chlapců
ŠINDELÍŘOVÁ, Eliška
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou duševního zdraví chlapců v preadolescentním věku se zaměřením na spánek. Teoretická část je orientována na témata duševního zdraví, duševní hygieny, vymezení preadolescentního období u chlapců a problematiky správné motivace chlapců tohoto věku. Výzkumná část vyhodnocuje pomocí diagnostických a intervenčních metod informovanost preadolescentů chlapců v oblasti problematiky spánku, dodržování spánkové normy určené věku preadolescentů. Stěžejní úkolem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu pro preadolescenty chlapce 2. stupně ZŠ. Konstrukce a realizace programu byla uskutečněna ve spolupráci s Ivou Macounovou. Intervenční program byl rozpracován na 10 týdnů a jeho cílem bylo předat výzkumné skupině vědomosti o spánkové problematice a na základě nových znalostí probandů pak pozitivně změnit jejich spánkové návyky. Součástí programu bylo vytvoření letáku S lepším spánkem k lepším známkám. Během intervenčního programu se potvrdilo nedodržování spánkové normy a prokázalo se zkracování kvantity spánku vlivem doby strávené u počítače. Doporučuji zařazení spánkové problematiky do hodin Výchovy ke zdraví na ZŠ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.