Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažerské kompetence studujících na ZSF JU
ŠAFRÁNKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá tím, jaké mají manažerské kompetence studující na ZSF JU. Cílem bylo zjistit manažerské kompetence studujících na ZSF JU. Byla zvolena výzkumná otázka: Jaké manažerské kompetence mají studující magisterského studia na ZSF JU? Dále byly vytvořeny dvě hypotézy. První hypotéza zní: Manažerské kompetence u studijních programů Management sociální práce v organizacích a Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech se neliší. Hypotéza dvě tvrdí, že studující kombinované formy studia mají manažerské kompetence větší než studující denní formy studia. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů a mimo jiné na vysvětlení pojmu management, manažer, vlastnosti manažera a další pojmy spojené s tímto tématem. Například jsou vysvětleny pojmy jako znalosti a dovednosti. Pro výzkum byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazník a technika standardizovaný dotazník. Výzkumný soubor tvořilo celkem 113 studujících. Dotazník byl vyhodnocen pomocí T-testu - pro dva nezávislé soubory v programu SPSS. Ze získaných dat byly vytvořeny tabulky a grafy. Obě zvolené hypotézy byly potvrzeny. Dále je z výzkumné části patrné, že studující se cítí sebejistě zejména v těchto kompetencích - komunikační dovednosti, vytváření a poskytování prezentací, péče o klienty, plánování a vedení schůzek, uplatňování společenské odpovědnosti, řízení vztahů, efektivní využívání IT zařízení, vlastní rozvoj a sebeovládání, motivace a vedení týmu či vzdělávání a rozvoj ostatních. Přínosem této práce by mohlo být zamyšlení se studujících nad jejich vlastními kompetencemi, které budou potřebovat při výkonu práce na manažerských pozicích. Mohli by si uvědomit, kterými kompetencemi disponují, které je potřeba dále rozvíjet a popřípadě, kterými kompetencemi nedisponují vůbec.
Možnosti pomoci při výskytu vybraných sociálně patologických jevů v rodině
ŠAFRÁNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá rodinami, u kterých se vyskytl sociálně patologický jev. Hlavním cílem bylo zmapovat vhodné instituce v Českých Budějovicích, na které se mohou rodiny s dětmi při výskytu sociálně patologických jevů obrátit, v případě jejich zájmu o pomoc. Dílčím cílem bylo, jak mohou vybrané instituce rodinám pomoci. Výzkumné otázky byly, jaká zařízení mohou těmto rodinám pomoci, jak zaměstnanci ve vybraných institucích vnímají postupy pomoci a také, jak vnímají možnosti pomoci a dále, s jakými sociálně patologickými jevy se nejčastěji na instituce klienti obracejí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je orientována na vysvětlení základních pojmů. Je zaměřena na vysvětlení vybraného rizikového chování, jeho příčin, také pojem rodina, funkce rodiny a další pojmy spojené s tímto tématem. Také jsem vysvětlila pojem sociální služby, jejich poskytování a dělení těchto služeb. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaný rozhovor. Nejdřív jsem zmapovala vhodné instituce v Českých Budějovicích, metodou sekundární analýza dat. Poté jsem vedla rozhovory se sociálními pracovníky a pracovnicemi z vybraných institucí v Českých Budějovicích, kde nabízejí pomoc těmto rodinám. Výzkumný soubor tvořilo šest sociálních pracovníků nebo pracovnic poskytujících sociální poradenství nebo další sociální služby, jež jsou určeny pro rodiny s dětmi. Z výzkumné části je patrné, že institucí pro pomoc rodinám v Českých Budějovicích je několik a pracovníci vnímají, že pomoc je dostatečná. Přínosem této práce je přehled o sociálních službách nabízených těmto rodinám a lepší představa o sociální práci s nimi.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šafránková, Ladislava
2 Šafránková, Leona
2 Šafránková, Libuše
10 Šafránková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.