Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Menšiny v českém a polském právu
Řezníková, Sylva ; Pomahač, Richard (vedoucí práce) ; Adamec, Martin (oponent)
Menšiny v českém a polském právu Abstrakt Tato práce se věnuje srovnání právní úpravy postavení národnostních a etnických menšin v českém a polském právu. Tyto dvě jurisdikce byly zvoleny pro částečnou podobnost právních kultur, jazykovou spřízněnost obou zemí a srovnatelnou novodobou právní historii. Analýza se zaměřuje na srovnání poskytování právních záruk národnostním a etnickým menšinám v obou zemích a odhaluje, že přes podobné rysy právních kultur je mezi českým a polským právním systémem ochrany menšin řada odlišností. V obou zemích jsou základní záruky menšinám poskytnuty ústavou a dále jsou hlavní záležitosti systematicky upraveny v zákonech věnovaných výlučně národnostním a etnickým menšinám, v České republice je to zákon o právech příslušníků národnostních menšin, č. 273/2001 Sb., v Polsku je takovým zákonem Zákon ze dne 6. ledna 2005 o národnostních a etnických menšinách a regionálním jazyce (Sb. z. z 2005 r. Č. 17, poz. 141, Č. 62, poz. 550). Oba zákony upravují obdobné oblasti, tedy vzdělávání v menšinových jazycích, právo na rozšiřování a přijímání informací v menšinových jazycích, právo na vícejazyčné názvy a označení, právo na užívání jména a příjmení v jazyce menšiny a právo na užívání menšinového jazyka v jednání před státními orgány a soudy. Menšinové zákony v obou zemích také upravují...
Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015)
Bartůňková, Dana ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Řezníková, Sylva (oponent)
Práce Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015) se snaží postihnout nejvýraznější rozdíly a podobnosti mezi dvěma mediálními diskurzy a také jejich proměnu v souvislosti s proměnou společnosti, ke které došlo následkem změny politického režimu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části práce je věnována pozornost proměně definic pojmů ve slovnících a encyklopediích. Dále se práce zaměřuje na diskuzi humanitního a technického vzdělání v českém a také v zahraničním prostředí. Pomocí kritické diskurzivní analýzy výzkumná část práce analyzuje diskurz oborů vzdělání v českých tištěných novinových článcích ze dvou období (z let 1990/1 a z roku 2015). Cílem práce je postihnout tyto dva diskurzy, jejich aktéry, hlavní témata a argumenty. Závěr empirické části tvoří komparace obou diskurzů a vystihnutí rozdílů a podobností mezi nimi. Klíčová slova: humanitní vzdělání, technické vzdělání, mediální diskurz, kritická diskurzivní analýza
Mediální diskurz o zálohovaném výživném - kritická analýza diskurzu
Pojarová, Lucie ; Řezníková, Sylva (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá diskurzem o zálohovaném výživném v českých médiích ode dne, kdy byl vládou ČR schválen návrh zákona o takzvaném zálohovaném výživném, tj. od 29. 3. 2017. Teoretickým rámcem práce je kritická analýza diskurzu, konkrétně diskurzivně-historický přístup. V této práci jsou analyzovány tři soubory dat: a) znění návrhu zákona o tzv. zálohovaném výživném včetně důvodové zprávy obsahující důvody a cíle předložení tohoto zákona, b) články veřejnoprávních médií (Česká televize, Český rozhlas) a c) články tří nejčtenějších online médií (Novinky.cz, Idnes.cz, Aktualne.cz). Jedná se o detailní případovou studii. Diskurzivně-historickým přístupem jsou v textech identifikovány strategie nominace, predikace, argumentace, perspektivizace a intenzifikace figurující v mediálním diskurzu o zálohovaném výživném a jazykové realizace těchto strategií. Klíčová slova: matky samoživitelky, zálohované výživné, mediální diskurz, kritická analýza diskurzu, diskurzivně-historický přístup
Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015)
Bartůňková, Dana ; Vávra, Martin (vedoucí práce) ; Řezníková, Sylva (oponent)
Práce Humanitní versus technické vzdělá(vá)ní v ČR - analýza mediálního diskurzu v celostátních novinách (komparace diskurzu let 1990/1 a roku 2015) se snaží postihnout nejvýraznější rozdíly a podobnosti mezi dvěma mediálními diskurzy a také jejich proměnu v souvislosti s proměnou společnosti, ke které došlo následkem změny politického režimu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části práce je věnována pozornost proměně definic pojmů ve slovnících a encyklopediích. Dále se práce zaměřuje na diskuzi humanitního a technického vzdělání v českém a také v zahraničním prostředí. Pomocí kritické diskurzivní analýzy výzkumná část práce analyzuje diskurz oborů vzdělání v českých tištěných novinových článcích ze dvou období (z let 1990/1 a z roku 2015). Cílem práce je postihnout tyto dva diskurzy, jejich aktéry, hlavní témata a argumenty. Závěr empirické části tvoří komparace obou diskurzů a vystihnutí rozdílů a podobností mezi nimi. Klíčová slova: humanitní vzdělání, technické vzdělání, mediální diskurz, kritická diskurzivní analýza

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.