|
Dálniční most přes silnici II/464
Zalubel, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca rieši podrobný návrh diaľničného mosta z predpjatého betónu medzi mestami Brno a Ostrava. Konštrukcia je spojitá o troch poliach. Vnútorné sily boli prebraté to statického programu SCIA Enegineer. Posudok bol zrealizovaný podľa medzných stavov. Pri návrhu boli použité platné normy.
|
|
Most přes údolí potoka Kyselá voda
Svoboda, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh mostu přes údolí potoka Kyselá voda. Hlavní náplní je statický výpočet spojité nosné konstrukce o šesti polích. Byly zpracovány tři studie a druhá, předpjatý dvoutrám, byla vybrána. Nosná konstrukce rozpětí jednotlivých polí je 27 + 6 x 35 + 27 m. Statický model a účinky zatížení jsou řešeny v programu Scia Engineer. Posudky jsou počítané ručně podle platných norem.
|
|
Recyklace netuhých vozovek za studena
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii recyklace netuhých vozovek obecně, konkrétně pak recyklaci za studena. Jedná se o moderní technologii, která byla v České republice zavedena po roce 1989. První polovina práce popisuje teoreticky různé druhy recyklací netuhých vozovek, kde je největší pozornost věnována právě této technologii. V druhé části je popsán úsek modernizované dálnice D1, kde byla tato recyklace za studena aplikována. Je doložen technologický postup včetně obrazové dokumentace a kontrolních zkoušek.
|
|
Přemostění údolí řeky Dyje
Kostka, Vojtěch ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu přes údolí řeky Dyje. Jsou navrženy tři varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta jednokomorového letmo betonovaného nosníku o třech polích. Ve statickém výpočtu je uvažováno s vlivem postupné výstavby. Součástí diplomové práce je podrobný statický výpočet, posudky jsou provedeny dle evropských norem. Posouzeny byly mezní stavy pro dočasné i trvalé návrhové hodnoty. Součástí práce jsou přehledné výkresy, znázornění stavebního postupu a vizualizace mostu.
|
|
Most přes potok a místní komunikaci
Kučerová, Miroslava ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh přemostění ve směru Frýdek-Místek - Mosty u Jablunkova. Most slouží k překonání místní komunikace a Malého javorového potoka. Ze tří variant řešení je vybrána dodatečně předpjatá dvoutrámová konstrukce a posouzena podle mezních stavů. Je vypracována přehledná a podrobná výkresová dokumentace a vizualizace.
|
|
Most na rychlostní silnici
Lindtner, Tomáš ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh silničního mostu na Rychlostní silnici R1, v km 1,293 nad cestou III/51311. Hlavní náplní je statický výpočet nosné konstrukce o čtyřech polích. Byli zpracované čtyři studie a první varianta dvoutrámové monolitické konstrukce byla vybrána. Rozpětí polí se pohybuje v rozmezí od 25 m - 30 m. Dvoutrám se skládá ze dvou dodatečně předpjatých betonových trámů a železobetonové desky. Statické modely a účinky zatížení jsou řešeny v programu Scia Engineer. Most se nachází v půdorysném oblouku, nicméně, byl zvolen kompromis (z důvodu malého zakřivení), posuzování napřímené konstrukce. Byly zanedbány účinky zatížení teplotou, větrem a vodorovné síly od dopravy.
|
|
Most přes potok Živný
Sekanina, Josef ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá navržením silničního mostu přes potok Živný, železniční trať a plánovanou silnici II. třídy mezi obcemi Běleč a Husinec. Jsou navrženy 3 varianty přemostění, z nichž byla pro podrobnou analýzu vybrána varianta 1. – spojitý jednokomorový nosník. Silniční most z předpjatého betonu je navržen a posouzen dle evropských norem – Eurokódů. Do výpočtu je zahrnut také vliv postupné výstavby mostu a její účinky na konstrukci. Dále je vypracována přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
|
|
Estakáda na silnici I/57
Paleček, Vladimír ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Cíl diplomové práce je návrh spojité mostní konstrukce o pěti polích ve směru Město Albrechtice – Opava. Most překonává místní komunikaci a železniční trať a je součástí obchvatu Města Albrechtice. Ze tří navržených variant byla k podrobnému řešení vybrána dodatečně předpjatá dvoutrámová konstrukce a ta je posouzena dle mezních stavů a zahrnuje i vlivy postupné výstavby. Dále je vypracována podrobná výkresová dokumentace.
|
|
Navrhování nízkohlučných asfaltových směsí
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nízkohlučné asfaltové směsi obecně, konkrétně pak asfaltový beton pro velmi tenké vrstvy s nízkou hlučností (BBTM 8 NH) a asfaltový koberec mastixový s nízkou hlučností (SMA 8 NH). První polovina práce popisuje základní typy asfaltových směsí se sníženou hlučností, požadavky na vstupní materiály, hlukové emise a jejich metody měření. Druhá část se zabývá návrhem BBTM 8 NH a SMA 8 NH tak, aby měli stejnou mezerovitost. Následně byly zkoušeny jejich parametry. Akustická pohltivost, odolnost proti trvalým deformacím a tuhost. Zkušební metody jsou popsány a vyhodnoceny.
|
|
Most na dálnici
Juřicová, Markéta ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem šikmého dálničního mostu přes údolí potoka Pustějovského. Ze tří navrhovaných variant je vybrán dvoutrámový spojitý nosník o třech polích. Statický výpočet je vypracován podle evropských norem- Eurokódu. Konstrukce je navržena a posuzována pro mezní stavy dočasných a trvalých zatěžovacích podmínek. A dále je vypracována detailní a přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
|