Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza potřeb klientů terénního programu na Berounsku
Čmelíková, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Analýza potřeb klientů terénního programu na Berounsku Potřeby klientů terénního programu se liší podle toho, zda je drogová scéna otevřená nebo uzavřená. Diplomová práce se zaměřuje na terénní program na malém městě, kde zpravidla bývá drogová scéna uzavřená. V teoretické části se zaměřuje na výhody a úskalí této lokality, poskytované služby a terénní práce na základech principů harm reduction. V České republice je 53 terénních programů nejenom ve velkých městech, ale i těch menších, kde se přístupy terénní práce přizpůsobují potřebám klientů. Analýza potřeb je jedním z evaluačních nástrojů, který pomáhá hodnotit aktuální potřeby klientů a navrhovat jejich další zlepšení a rozvoj. Cílem práce je popsat rozsah, charakteristiky a potřeby problémových uživatelů a zhodnotit přístupnost dalších služeb na Berounsku. Dílčími cíli práce je monitorování uzavřené drogové scény, potřeba založení kontaktního centra v regionu. Metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, zaznamenávaný na zápisový arch a IN- COME dotazníky s klienty terénního programu na Berounsku. Také proběhla strukturace poskytovaných intervencí od dalších organizací v lokalitě. Výběr výzkumného souboru byl tvořen kombinací metod totálního výběru a záměrného výběru přes instituce. Data byla zpracována pomocí vytvoření datových matic a...
Analýza školního preventivního programu
Čmelíková, Šárka ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Chomynová, Pavla (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu Školního preventivního programu ZŠ Komenského v Náchodě. Cíle výzkumu: Porovnává doporučené strukturu školního preventivního programu s programem konkrétní školy. Sleduje spolupráci a činnost pracovníků školy, kteří se podílejí na tvorbě programu a zavedení prevence jednotlivých forem rizikového chování dle doporučeného hodinového rozsahu. Na základě toho hodnotí nastavení prevence na ZŠ Komenského v Náchodě. Metody výzkumu: Výzkum analyzoval dokumenty školy především Minimální preventivní program, Výroční zpráva o činnosti školy, Školní vzdělávací program školy. Z těchto dokumentů vytahuje téma prevence rizikového chování. Popis dokumentů je doplněn polostrukturovanými rozhovory a ředitelem školy, speciálním pedagogem, výchovným poradcem, školním metodikem prevence a metodikem prevence v psychologicko- pedagogické poradně. Výsledky: Škola je oblasti prevence rizikového chování otevřená. Jednotlivé funkce jsou rozděleny mezi různé pedagogy, aby se funkce nekumulovaly, ti mezi sebou spolupracují. Školní preventivní program má formální podobu, má prostor pro vylepšení v oblasti zpracování cílů a zapojení prevence jednotlivých forem rizikového chování. Závěr a doporučení: Školní preventivní program ZŠ Komenského je vytvořen dle formálních požadavků....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.