| |
|
Amazonky vědy? Práce, péče a genderové mytologie
Červinková, Alice
Příspěvek se zaměřuje na vizuální a textuální reprezentace vědkyň. Soustředí se na kalendář, který vydalo České učení technické v Praze v roce 2012. Kalendář byl vydán na podporu univerzitní mateřské školy a zároveň může být chápán jako nástroj komunikace genderových aspektů vědy ze ČVUT směrem k širší veřejnosti.
|
|
(Geo)politiky mobility
Červinková, Alice
This study concerns academic mobility along the gendered, disciplinary and geopolitical axes. Mobility is seen as an effect of heterogeneous networks of material objects and institutions. The gender dimension of an academic career is enacted in particular in relation to negotiations about postdoctoral fellowships – if, who and where will apply for a fellowship in an academic couple. Some scientific disciplines operate in densely-linked international networks. In highly globalized disciplines mobility constitutes a stage in an academic career that has a major bearing on its further course. Requirements placed on mobility in these scientific areas navigate and co-construct shapes of the academic career path and partnership configurations.
|
| |
| |
| |
|
Teoretická studie k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni
Červinková, Alice ; Kolářová, Marta ; Linková, Marcela ; Moravcová-Smetáčková, Irena
Publikace je teoretickou studií k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni, který je realizován v letech 2004-05. Studie je zaměřena na školství z hlediska genderu. Na úvod je předkládán koncept genderu a jeho pojetí v sociálních vědách. Genderové zatížení školství je chápáno v souvislosti se zatížením pracovní sféry. Blok zaměřený obecně na gender ve školství obsahuje analýzu zastoupení mužů a žen mezi vyučujícími a studujícími, dále pedagogickou komunikaci, osnovy, učebnice a vzdělávací výsledky z hlediska genderu. Zvláštní část tvoří analýza genderového zatížení v terciálním vzdělávání a vědě výzkumu. Dále jsou popsány všechny stupně českého školství z hlediska zastoupení mužů a žen mezi studujícími a vyučujícími. V závěrečné části je přiblížen cíl, předmět a metodologie realizovaného výzkumu.
|