Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Energy Harvesting a jeho možnosti využití při monitorování leteckých konstrukcí
Dvořáček, Zdeněk ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou termoelektrického generátoru pro napájení bezdrátových senzorů pro monitorování leteckých konstrukcí. Teoretická část obsahuje rešerši problematiky termoelektrického jevu a současná řešení. Součástí praktické části je laboratorní výukový model pro analýzu výkonů různých typů konvenčních termoelektrických generátorů.
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.
Aviation Phraseology Study Tool
Lacková, Karolína ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Šoustek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with creation of study tool for teaching aviation phraseology. Theoretical part is focused on explanation of communication at controlled and non-controlled airports. It deals with learning platform Moodle and also defines other already existing softwares for aviation phraseology. Practical part is targeted on creation of study tool for teaching aviation phraseology in module E-learning in Information system of VUT.
Využití levného GPS přijímače k přesnému navedení na přistání
Trčka, Ondřej ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá využitím levného GPS přijímače k přesnému navedení na přistání. Teoretická část diplomové práce obsahuje základní informace o funkci globálních navigačních satelitních systémů a současné využití těchto systémů v letecké dopravě včetně popisu stanovených požadavků na přesnost GNSS v letectví. V praktické části je provedeno porovnání dostupných nízkonákladových přijímačů na trhu, proveden výběr dvou přijímačů pro verifikační měření, provedeno verifikační měření s cílem ověření schopnosti vertikálního vedení po sestupové trajektorii a provedena identifikace faktorů, které mají vliv na přesnost měření. Ze zaznamenávaných hodnot měření jsou provedeny přehledné záznamy v tabulkách a grafech. Závěrečná statistická analýza poskytuje přehled o odchylkách a chybách obou zvolených a testovaných přijímačů a umožňuje reálné zhodnocení přesnosti a využitelnosti pro přesné vertikální vedení po přistávací trajektorii.
Optimalizace návrhu geometrie multilateračních systémů
Jodas, Vojtěch ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci návrhu geometrie multilateračních systémů. Cílem práce je analýza současných metod multilaterace, seznámit se s metodou TDoA, technologií ADS-B a metody DOP. A na základě těchto poznatků simulovat geometrii pozemních stanic a vyhodnotit jejich rozmístění pomocí DOP.
Analysis of available applications on airspace in Central Europe and their use for route planning
Zgančík, Martin ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The thesis aims to create an overview and compare available commercial and non-commercial VFR flight planning applications. Additionally, to plan a flight within Central Europe with the minimal length of 1000km under VFR and to describe the pre-flight on-land preparation. The thesis consists of three parts. The first part of the thesis consists of the overview and comparison of selected applications for VFR flight planning. The second part describes and compares applications that map the airspace within Central Europe. The third part focuses on practical flight planning while using one of the aforementioned applications.
Záznamové zařízení leteckého motoru
Vrána, Michal ; Šebesta, Ondřej (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o záznamovém zařízení leteckého motoru. V první části je provedena rešerše aktuálních možností, dostupných na trhu a popis letounu a jeho pohonné jednotky, na kterém bude řešení zastavěno. Následuje rozbor vlastního řešení zařízení, včetně rozebrání různých výhod a nevýhod jednotlivých možností zobrazení a nastavení zařízení. V poslední části práce jsou další možnosti rozvoje zařízení a postprocessingu dat.
Aviation Phraseology Study Tool
Lacková, Karolína ; Červenka, Miroslav (oponent) ; Šoustek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with creation of study tool for teaching aviation phraseology. Theoretical part is focused on explanation of communication at controlled and non-controlled airports. It deals with learning platform Moodle and also defines other already existing softwares for aviation phraseology. Practical part is targeted on creation of study tool for teaching aviation phraseology in module E-learning in Information system of VUT.
Puchmajerovské almanachy. Formování novočeského verše v nadnárodním kontextu
Dobiáš, Dalibor ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce) ; Jiráček, Pavel (oponent) ; Langerová, Marie (oponent)
Klíčové místo vernakulárního jazyka a jeho normy v českém národním obrození (Macura 1995/1983: 42n.) propůjčuje mimořádný význam, ve srovnání s dobou pozdější, rovněž problematice prozodické. Jazyk je exponován jako atribut národa, přičemž osvícenské období a jeho představitel J. Dobrovský klade důraz na systémový popis jazyka založený na racionalitě a empirickém poznání, vlastně ještě klasicistně zachovává jeho funkční rozvržení; mladší doba Jungmannova přistupuje k vernakulárnímu jazyku bezprostředněji jako k svému programu, usiluje o uvedení jazyka do celého národního života a intenzivněji řeší nároky "vyšší" komunikace, dosud vyhrazené latině a němčině. Volba prozodického systému a jeho pravidel v sféře těchto zásadních kulturních proměn těsně souvisejí s obecnějšími společenskými koncepty, ba jeví se v soudobých politických poměrech, podobně jako v Německu a jinde, prostředkem modernizace. Pozdější zneužití národněemancipačních procesů v 19. a 20. století problematizuje přirozeně vedle jejich jiných souvislostí i problematiku literární (srov. Dobiáš 2007). Cílem předložené práce je podat příspěvek k dané otázce, pojednat počátky novočeského verše na přelomu 18. a 19. století v širších nadnárodních souvislostech a vzhledem k rozsahu problematiky především umožnit další spojené bádání (proměny starší...
Aerologic Probe Return Module
Malalan, Nina ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Červenka, Miroslav (vedoucí práce)
Retrieving methods for in-situ upper-air measurement equipment are nowadays limited. A low rate of recoverability leads to a disposable radiosonde design that forces many worldwide meteo-stations to limit their measurement frequency. This leads to a decrease in the weather forecast accuracy. A possible feasible design of a lifting body that would provide a controllable radiosonde descend is here presented. The resulting vehicle is an outcome of comparing methods that aim to seek the most optimal choice to fulfil the mission requirements. A conventional fixed-wing configuration is here pursued by examining its basic components, and the chosen ones are sized based on a two-iteration-steps method reported in the thesis. Basic requirements for the vehicle autonomy are examined, and a design for a control system that would choose the best available landing location and fly the vehicle towards it is proposed. Furthermore, possible methods for payload installation are analysed and considered, and possible detachment systems are studied and compared. It is expected that by controlling the descent with such a vehicle, a more frequent measurement frequency could be performed, with more precise non-disposable measuring equipment. Consequently, lower amount of material would be used, which would lead to a lower amount of waste produced.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ČERVENKA, Martin
2 Červenka, Marek
6 Červenka, Martin
10 Červenka, Michal
2 Červenka, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.