Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE
Motivace ke zvyšování kvalifikace trenér synchronizovaného plavání
Vlasáková, Marie ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Motivace ke zvyšování kvalifikace trenér synchronizovaného plavání Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké motivační faktory by mohly vést české trenéry synchronizovaného plavání ke zvyšování jejich trenérské kvalifikace. Metody: Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programu Microsoft Excel 2016. Následně byla roztříděna a dále analyzována prostřednictvím základních statistických operací. Výsledky: K zisku kvalifikace motivoval trenéry III. třídy nejvíce zájem o synchronizované plavání a snaha podpořit trenérské zázemí svých domácích sportovních klubů. Pro trenéry II. třídy byl, stejně tak jako pro nižší kategorii, hlavním motivačním faktorem zájem o toto sportovní odvětví. Motivem trenérů I. třídy pak byly především jejich vlastní ambice. Motivační faktory trenérů ke zvýšení kvalifikace jsou již rozmanitější. Jsou jimi především osobní růst, zájem o sport, vyšší úroveň odbornosti, kvalitnější příprava sportovců. V případě nezájmu o zvýšení kvalifikace je motivačních faktorů, které by trenéry vedly ke změně názoru, velmi málo. Zmínit lze vyšší finanční ohodnocení nebo zlepšení úrovně i dostupnosti profesního vzdělávání. Více než polovina všech účastníků výzkumu, konkrétně 51,35 %, uvedla, že jejich rozhodnutí o neochotě získat vyšší kvalifikaci je konečné. Klíčová...
Využití mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice
Jiroušek, Jakub ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Využití mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice Cíle: Cílem práce je zjistit využívání mentálního tréninku plaveckými trenéry v České republice, a to jak v oblasti tréninkové přípravy, tak v oblasti soutěžení. Dále práce zjišťuje, které metody trenéři nejvíce aplikují v obou oblastech. Metody: V naší práci jsme použili metodu dotazníkového šetření. Pro dotazování bylo využito modifikovaného dotazníku Test of Performance Strategies*2 (TOPS*2), který zjišťuje, zda trenéři metody mentálního tréninku znají a jak je zařazují do psychologické přípravy plavce. Výsledky: Zjistili jsme, že většina trenérů je vzdělána v oblasti mentálního tréninku. Mentální trénink bývá využíván v oblasti tréninku i soutěžení pouze někdy. V soutěžní oblasti se mentální trénink používá častěji než v oblasti tréninku. V každé části mentálního tréninku trenéři uvedli, alespoň jednu metodu či dovednost, kterou u svých svěřenců či sami aplikují. Klíčová slova: sportovní plavání, mentální trénink, TOPS*2
Vliv aqua-činek na intenzitu zatížení při aqua-aerobiku v mělké vodě
Houdová, Veronika ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Vliv aqua-činek na intenzitu zatížení při aqua-aerobiku v mělké vodě Cíle: Cílem práce je posoudit rozdílnosti reakce na 14minutovou zátěž bez aqua- činek a s aqua-činkami prostřednictvím monitorování srdeční frekvence v průběhu 60minutové lekce aqua-aerobiku v mělké vodě u zdravých žen ve věku v rozmezí 25-60 let (věk 42 ± 11,4 roků) na základě analýzy zjištěných hodnot. Pro analýzu individuálních hodnot srdeční frekvence během lekce aqua-aerobiku jsme si stanovili ještě další cíl. Porovnat změny hodnot srdeční frekvence ve stoji na suchu a ve stoji v mělké vodě (hladina vody po ramena) u klientek aqua-aerobiku. Metody: Pro naše účely jsme zjišťovali srdeční frekvenci prostřednictvím monitoru srdeční frekvence (sporttester) typu Polar S 610i. Každý monitor srdeční frekvence byl nastaven na 5sekundový interval záznamu. Hodnoty srdeční frekvence jsme následně zpracovali pomocí programu Polar Precision Performance. Hodnoty srdeční frekvence probandek jsme zanesli do programu Excel a výsledky jsme zpracovali pomocí statistické metody chí-kvadrát testu. Výsledky: Z analýzy výsledků vyplývá, že průměrné hodnoty srdeční frekvence během 14minutového motivu bez aqua-činek a s aqua-činkami se statisticky významně nelišily. Analýza průměrných hodnot srdeční frekvence neprokázala, že aqua-činky výrazně...
Optimalizace výuky plavání školních dětí
Hudcová, Stanislava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název práce: Optimalizace výuky plavání školních dětí Cíle práce: Cílem výzkumu je navrhnout a ověřit model zdokonalovací plavecké výuky vhodné pro nácvik plaveckých dovedností a plavecké lokomoce školních dětí v podmínkách hlubokého bazénu. Dále vytvořit inventář her a hrových cvičení vhodných pro realizaci modelové výuky. Prostřednictvím analýzy odborné literatury a realizací experimentální výuky budeme schopni formulovat nové poznatky a uvést praktické zkušenosti jako doporučení pro praxi. Metoda: Výzkum bude sledovat plavecké dovednosti dětí školního věku ve zdokonalovací plavecké výuce. Použijeme metodu přímého zúčastněného pozorování, měření a škálování. Výsledky: Ověřením modelové výuky jsme zjistili, že zdokonalovací plavecká výuka v podmínkách hlubokého bazénu vyžaduje nutné úpravy v didaktice plaveckých dovedností i plavecké lokomoce. Za důležité považujeme neustálé procvičování základních plaveckých dovedností, promyšlená cvičení na suchu a zařazení motivačních her a hrových cvičení. Klíčová slova: zdokonalovací plavecká výuka, hry, hrová cvičení, hluboký bazén, neoptimální plavecké podmínky
Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...
Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce
Fischl - Prosslinerová, Caroline ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Řídící didaktické styly v přípravné plavecké výuce Cíle: Cílem práce je porovnat příkazový didaktický styl, který je tradičně využíván v plavecké výuce předškolních dětí, s recipročním didaktickým stylem a stylem s nabídkou. Bakalářská práce ověřuje možnosti realizace vybraných řídících didaktických stylů pro přípravnou plaveckou výuku. Dále práce hodnotí efektivitu vybraných didaktických stylů. Metody: V práci byla využita metoda pozorování. Reakce dětí na reciproční didaktický styl a styl s nabídkou byly zaznamenávány do protokolů, které byly následně analyzovány. Pro posouzení účinnosti zvolených didaktických stylů bylo využito testování plavecké úrovně, které bylo provedeno u každého z probandů na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Z výsledků je zřejmé, že dětmi byl přijat jak styl reciproční, tak didaktický styl s nabídkou. Na reciproční didaktický styl si děti musely postupně zvyknout, zatímco didaktický styl s nabídkou byl přijat okamžitě. Oba didaktické styly si děti oblíbily. Lekce byly pomocí dalších didaktických stylů zpestřeny. Instruktorky byly obohaceny o nové způsoby vedení lekcí. Z testování plavecké úrovně na začátku a na konci kurzu vyplývá, že byla zlepšena plavecká úroveň všech probandů. Klíčová slova: Předškolní věk, plavecká výuka, reciproční didaktický styl,...
Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Kovařovic, Karel (oponent)
Název: Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Aplikace metod strukturovaného učení na koncepci běžné přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Prezentace a vyhodnocení devíti případových studií a následná koncepce zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Metody strukturovaného učení podporují a umožňují realizaci běžné plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky jsou koncipovány zásady pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výuka
Vliv zpětné informace na zlepšení techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let
Lachman, Ondřej ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Nazev: Vliv zpětné informace na zlepšení techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let Cíle: Cílem diplomové práce je vyhodnocení vlivu zpětné informace na zlepšení plavecké techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let. Metody: V práci jsme použili metody pozorování, expertní posouzení a analýzy videozáznamu pořízených ve výukovém bazénu. Pro porovnání vlivu zpětné informace na zlepšení techniky probíhala výuka ve sledovaných skupinách obsahově totožná. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že následná zpětná informace prostřednictvím videonahrávek a slovního popisu má pozitivní vliv na změnu techniky kraul v dětských kategoriích 6 - 9 let. Klícova slova: plavání, plavecký zpusob kraul, dětská technika, analýza videozáznamu
Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací
Maurer, Tomáš ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Podpora pohybové aktivnosti v dokumentech mezinárodních organizací. Cíle: Hlavním cílem práce je osvětlit význam podpory pohybové aktivnosti pro zdraví člověka a způsobu, jak posílit aktivní život v celé populaci. Dílčím cílem je přiblížit obsah podpory pohybové aktivnosti a různé strategie zaměřené na zvýšení aktivního způsobu života v různých prostředích a u různých populačních skupin. Metody: V této práci provádím analýzu dokumentů, vydávaných různými institucemi, zejména WHO, a článků ve vědeckých a odborných publikacích, zaměřených na problematiku podpory pohybové aktivnosti. Výsledky: Studie světových dokumentů prokázala celospolečenskou závažnost podpory pohybové aktivnosti. Podpora pravidelné celoživotní pohybové aktivnosti v primární zdravotní prevenci vychází z přesvědčující evidence, na níž jsou založeny zdravotní benefity pohybových aktivit, které s sebou přinášejí další postupně objevované ekonomické a sociálně psychologické benefity. Současně se ukázalo, že v České republice je agenda podpory pohybové aktivnosti jako protektivního faktoru i pohybové nedostatečnosti jako rizikového faktoru téměř nulová. Klíčová slova: pohybová aktivnost, pohybová nedostatečnost, intervence, zdravotní benefity pohybových aktivit, Světová zdravotnická organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Čechovská, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.