Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv věku jedince na xylogenezi smrku ztepilého (Picea abies (L.) Karst.) během vegetačního období
Čechová, Marie
V této práci bylo analyzováno, zda má věk stromu vliv na tloušťkový přírůst kmene. Na výzkumné lokalitě Rájec-Němčice byly v roce 2017 ve vegetačním období odebrány vzorky ze stromů různého věku. Ze vzorků byly vyrobeny parafínové bločky, z nichž se řezaly mikrořezy a poté byly vyhotoveny trvalé mikroskopické preparáty. Pomocí mikroskopu byly sledovány buňky kambia a xylému vytvořené v posledním roce. Kambiální aktivita byla u mladších stromů o 21 dní delší. Největší produkce buněk xylému byla na konci června. U mladých stromů byl průměrný celkový přírůst 49 buněk, u starých stromů 38 buněk.
Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Vošmerová, Blanka ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Čechová, Marie (oponent)
V diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.
Způsoby začlenění teorie valenční syntaxe do výuky českého jazyka na 2.stupni základní školy
Žiláková, Renata ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Čechová, Marie (oponent)
Disertační práce s názvem Způsoby začlenění teorie valenční syntaxe do výuky českého jazyka na 2. stupni základní školy se zabývá problematikou valenční syntaxe ve vztahu k výuce syntaxe na druhém stupni základní školy. Hlavním cílem disertační práce je popsat, zpřesnit a definovat principy, na jejichž základech je možné začlenit valenční teorii do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy s přihlédnutím k žákovským představám o struktuře české věty. Disertace ve třech hlavních částech seznamuje čtenáře s vývojem pohledu na valenční syntax jako vědeckou disciplínu v českém i zahraničním prostředí, neboť didaktická transformace učebního obsahu musí vždy z vědeckých teorií vycházet a být s nimi v souladu, dále ve druhé části práce analyzuje didakticky transformované obsahy učiva valenční syntaxe v učebních materiálech určených pro druhý stupeň základní školy a ve třetí části na základě praktického kvalitativního výzkumu definuje žákovské prekoncepty vztahující se k formální a významové struktuře věty. Předložená disertační práce mimo jiné poukazuje na nutnost sledování žákovských prekonceptů ve výuce českého jazyka tak, aby výuka byla ve výsledku pro žáky nejen přínosná, ale též zajímavá. Hodnota předložené práce je mimo jiné v tom, že může sloužit jako pomoc pedagogům českého jazyka v jejich...
Motivace a aktivizace žáků při výuce českého jazyka na gymnáziích
Kostečka, Jiří ; Kvítková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Čechová, Marie (oponent)
Předmětem disertační práce je mapování problematiky motivace a aktivizace zaku vyššího stupně českých gymnázií při výuce českého jazyka a komunikace (slohu). Naše zkoumání se tedy soustřeďuje na žáky 1.-4. ročníku čtyřletých gymnázii, resp. kvinty až oktávy víceletých gymnázií ve včku 15-19 let. Omezení na věk a jeden typ školy třetího výchovně-vzdělávacího stupně jsou nutná: z univerzální platnosti některých obecných metodických zásad, pouček a postupů neplyne, ze je shodná i jejich konkrétní aplikace na různých stupních a typech škol; v prvním případě hraje nepominutelnou roli zásada přiměřenosti zvolených metod věku a mentální vyspělosti žáků, v druhém pak cíle vzdělávání na daném typu střední školy a z nich plynoucí specifika v jejím kurikulu i skladbě jejích žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Eliášková, Klára ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Čechová, Marie (oponent) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP) na 2. a 3. stupni škol. Zkoumá historické formování didaktiky českého jazyka žáků se ZP v dobových kulturních a společenských souvislostech v období od roku 1807 do roku 1989 se zvláštním zřetelem k období od roku 1945 až po současnost. Historický výzkum se soustřeďuje na specifické aspekty jazykového vyučování dětí se ZP, pro nějž je charakteristická skutečnost, že je realizováno bez možnosti vizuálních podnětů. Pro výzkum kombinujeme badatelské metodologické přístupy obvyklé pro lingvodidaktické (obsahová analýza primárních pramenů, řízené rozhovory s pamětníky jako doplňková metoda) a speciálně pedagogické obory (historicko-srovnávací metoda) s cílem propojit obě roviny v konzistentní pohled na zkoumanou problematiku. Zpracování historického vývoje didaktiky mateřského jazyka u žáků se ZP v odborné literatuře zcela chybí. Identifikace silných míst (koncepce osnov předmětu, vývoj vzdělávacích cílů, kvalifikace učitele českého jazyka, speciální učebnice českého jazyka apod.) v minulosti může podpořit teoretická východiska pro rozvoj soudobé inkluzivní didaktiky...
Osvojování lingvistického pojmu a termínu spojka u žáků 1. stupně ZŠ
Martáková Styblíková, Jana ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Höflerová, Eva (oponent) ; Čechová, Marie (oponent)
Název: Osvojování lingvistického pojmu a termínu spojka u žáků 1. stupně ZŠ Autor: Mgr. Jana Martáková Styblíková Katedra: Katedra českého jazyka, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Školitel: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou osvojování lingvistického pojmu a termínu spojka u žáků 1.-5. ročníku základní školy, pracuje s dětskými prekoncepty v jazykové oblasti a seznamuje s tím, jakým způsobem žáci 1. stupně základní školy s pojmem spojka pracují. Mapuje kognitivní procesy žáků v rámci osvojování jazykového jevu spojka a důležité okamžiky, v nichž se v žákovské mysli prvotní dětský prekoncept mění v jazykový termín. Seznamuje s procesem konceptualizace jazykové skutečnosti, při níž dochází k odpoutání od naivní dětské představy pojmu spojka ke konkrétnímu lingvistickému termínu spojka jako slovního druhu. Popisuje jednotlivé části výzkumu, při nichž se postupně transformují jednotlivé myšlenkové operace žáků v oblasti lingvistického uchopení pojmu spojka. Představuje jednotlivé výzkumné metody jako nástroje, pomocí nichž sledujeme vývoj naivního dětského prekonceptu pojmu spojka v koncept jazykový. Řízené rozhovory s žáky 1. stupně základní školy za doprovodu postupů zakotvené teorie nám postupně odhalují a vyobrazují skutečnost v podobě konkrétního...
Vývoj rozhlasového zpravodajství po 2. světové válce
Ludwicki, Antoni ; Čechová, Marie (vedoucí práce) ; Hasil, Jiří (oponent)
Antoni Ludwicki Vývoj rozhlasového zpravodajství po 2. větové válce Abstrakt Cílem této diplomové práce je analýza změn ve stylu rozhlasového zpravodajství v druhé polovině 20. století. Hlavním zdrojem pro analýzu je Archiv Českého rozhlasu. Teoretická část práce obsahuje výsledky studia odborné literatury a také určení, jaká by měla být zpráva v rozhlasovém zpravodajství. Tuto část tvoří i shrnutí historie rozhlasu v Československu před 2. světovou válkou. Praktická část práce obsahuje přepisy a rozbory nahrávek rozhlasového zpravodajství. Vzhledem k absenci dřívějších dat v Archivu Českého rozhlasu splňujících podmínky práce, analýza začíná od nahrávek z roku 1968. Výzkum byl rozdělen do čtyř kapitol na základě historických událostí. Stylovou analýzu uzavírá rozbor nahrávky z roku 1999. Práci končí srovnání výsledků praktického a teoretického výzkumu a závěr, v němž jsou prezentovány závěrečné úsudky. Těžiště práce tkví v analýze stylu rozhlasového zpravodajství a stylových změn v průběhu zvolených desetiletí.
Způsoby začlenění teorie valenční syntaxe do výuky českého jazyka na 2.stupni základní školy
Žiláková, Renata ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent) ; Čechová, Marie (oponent)
Disertační práce s názvem Způsoby začlenění teorie valenční syntaxe do výuky českého jazyka na 2. stupni základní školy se zabývá problematikou valenční syntaxe ve vztahu k výuce syntaxe na druhém stupni základní školy. Hlavním cílem disertační práce je popsat, zpřesnit a definovat principy, na jejichž základech je možné začlenit valenční teorii do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy s přihlédnutím k žákovským představám o struktuře české věty. Disertace ve třech hlavních částech seznamuje čtenáře s vývojem pohledu na valenční syntax jako vědeckou disciplínu v českém i zahraničním prostředí, neboť didaktická transformace učebního obsahu musí vždy z vědeckých teorií vycházet a být s nimi v souladu, dále ve druhé části práce analyzuje didakticky transformované obsahy učiva valenční syntaxe v učebních materiálech určených pro druhý stupeň základní školy a ve třetí části na základě praktického kvalitativního výzkumu definuje žákovské prekoncepty vztahující se k formální a významové struktuře věty. Předložená disertační práce mimo jiné poukazuje na nutnost sledování žákovských prekonceptů ve výuce českého jazyka tak, aby výuka byla ve výsledku pro žáky nejen přínosná, ale též zajímavá. Hodnota předložené práce je mimo jiné v tom, že může sloužit jako pomoc pedagogům českého jazyka v jejich...
Motivace a aktivizace žáků při výuce českého jazyka na gymnáziích
Kostečka, Jiří ; Kvítková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Čechová, Marie (oponent)
Předmětem disertační práce je mapování problematiky motivace a aktivizace zaku vyššího stupně českých gymnázií při výuce českého jazyka a komunikace (slohu). Naše zkoumání se tedy soustřeďuje na žáky 1.-4. ročníku čtyřletých gymnázii, resp. kvinty až oktávy víceletých gymnázií ve včku 15-19 let. Omezení na věk a jeden typ školy třetího výchovně-vzdělávacího stupně jsou nutná: z univerzální platnosti některých obecných metodických zásad, pouček a postupů neplyne, ze je shodná i jejich konkrétní aplikace na různých stupních a typech škol; v prvním případě hraje nepominutelnou roli zásada přiměřenosti zvolených metod věku a mentální vyspělosti žáků, v druhém pak cíle vzdělávání na daném typu střední školy a z nich plynoucí specifika v jejím kurikulu i skladbě jejích žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Vošmerová, Blanka ; Čechová, Marie (oponent) ; Čížková, Věra (vedoucí práce)
V diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Cechová, Martina
2 ČECHOVÁ, Magda
2 ČECHOVÁ, Monika
3 Čechová, Magdalena
5 Čechová, Marcela
8 Čechová, Markéta
8 Čechová, Martina
4 Čechová, Michaela
1 Čechová, Milada
4 Čechová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.