Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Artificialismus jako specificky český směr mezi dvěma světovými válkami
Bočková, Anežka ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Bočková, A.: Artificialismus jako specificky český směr mezi dvěma světovými válkami [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 118 s. Diplomová práce má charakter komparační analýzy zabývající se artificialismem jako specificky českým směrem mezi dvěma světovými válkami. Práce mapuje pozici směru v meziválečném avantgardním umění. Nachází východiska pro vznik směru, kterými byly další výtvarné, ale i literární směry jako poetismus a sdružení Devětsil. Poetismus přináší nové nazírání na svět. Artificialismus je jeho výtvarný ekvivalent, který přináší ztotožnění malíře a básníka, potažmo poesie a obrazu, nebo téma vzpomínek na vzpomínky. Práce dále představuje hlavní a jediné dva členy atificialismu, Štyrského a Toyen, a rozebírá jejich díla, náměty, postupy i teoretické práce. V závěru se zabývám napjatým vztahem mezi artificialismem a surrealismem. Důležitým poznatkem je, že artificialismus je originální a hlavně svébytný směr meziválečné avantgardy, nikoliv pouze mezistupeň mezi kubismem a surrealismem, jak byl dlouhá léta prezentován. Na základě teoretické části byl vypracován návrh didaktické řady ověřené v praxi, s odkazem na RVP, a dále vlastní výtvarné práce. Výsledkem a přínosem práce je a) zmapování a interpretace ojedinělého a...
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově
Pešlová, Radmila ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Pešlová, R.: Stůl jako obraz - specifický prostor pro záznam a komunikaci ve výtvarném umění a výtvarné výchově (Diplomová práce) Praha 2015, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 100 s. Obsahem diplomové práce je stůl jako specifický prostor, který konotuje různé významy v kontextu dobového dění. V teoretické části tedy odkazuje ke společensko-sociálním vztahům, jež jsou součástí veřejného i soukromého - rodinného prostoru, v němž má stůl svoji zásadní roli. Nejen jako předmětná forma každodennosti, s níž se pojí osobní prožitek, ale také jako forma symbolického vyjádření. Stůl je zde jakýmsi nositelem sdělení, zprávy. O tom nás přesvědčí nejen etymologický a sociologický rozbor, ale také analýza vybraných uměleckých děl. Jde o způsob, jak nahlédnout tento fenomén ve zmíněných souvislostech. Cílem práce bylo ukázat skrze výtvarné umění, historické a sociologické vztahy pohled na stůl jako na kontinuálně propojený celek, v kterém si lze lépe uvědomit některé vazby a společenské dění, včetně dobových potřeb a priorit. Tento pohled se stal základem a inspirací pro vlastní výtvarnou tvorbu a následný didaktický koncept. Výtvarná část je zaměřená na prostor rodinného zázemí /mého domova/, s nímž jsou spojené konkrétní vzpomínky na prostor stolu. Didaktický projekt tvoří tři...
Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech
Černá, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Černá, T.: Experimentální film a video 2. pol. 20. stol. v didaktických souvislostech. [Diplomová práce] Praha 2016 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 95 s. (Přílohy: výtvarné práce žáků a vlastní výtvarné práce na DVD). Diplomová práce je teoretickou studií, ve které se zabývám souvislostmi pohyblivých obrazů - experimentálního filmu a videoartu s vývojem výtvarného umění ve druhé polovině dvacátého století. V práci řeším téma pohyblivých obrazů, jejich specifika a odlišnosti a vymezuji jednotlivé pojmy. Na základě vybraných klíčových osobností, propojujících filmově-experimentální, videoartovou a výtvarnou tvorbu, popisuji základní přístupy a principy, které se v souvislosti s touto problematikou objevily u nás i v zahraničí. Didaktická část představuje tři navržené a odučené projekty, vycházející z tvorby vybraných umělců, které ověřují teoretické poznatky práce prostřednictvím výuky výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Součástí práce je výtvarný projekt, reflektující získané zkušenosti teoretické studie, v jehož rámci vznikla autorská videa.
Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality
Málková, Helena ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Málková, H.: Multiplikace tvaru jako prostředek ke konstruování reality. [Závěrečná diplomová práce] Praha 2017 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 123 s. Diplomová práce se zabývá tématem utváření systémů, struktur a konstrukcí ve vizuální realitě. V teoretické části se zaměřuje na možnosti multiplikace, její narůstání do prostoru či plochy, a to za použití objektové tvorby vybraných umělců z oblasti výtvarného umění. V praktické části představuje autorské pojetí tématu prostřednictvím fotografického média. Struktura je důležitým fenoménem v možném chápání vizuální reality. Má předpoklady pro rozvíjení transcendentálního myšlení. Objevujeme ji v rámci celého universa, jako jeho jednotící prvek. Východiska pro didaktickou část čerpají z teoretické části. V didaktické části jsou představeny realizované výtvarné úkoly, které jsou součástí následného výzkumného šetření. Práce přináší zjištění a závěry v rámci tvůrčího řešení a výuky na téma prostorové kompozice multiplikovaného tvaru v rámci uceleného objektu. KLÍČOVÁ SLOVA: konstrukce, struktura, pohyb, tvar, prostor, variabilita, racionalita, fotografie, objektová tvorba, žák, výuka, výzkum.
Pracovní listy pro galerijní animaci
Líbal, Ondřej ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Název bakalářské práce: Pracovní listy pro galerijní animaci Autor práce: Ondřej Líbal Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vytvořením grafického pracovního listu (autorské knihy), v podobě ilustrace spojené s textem, který bude sloužit jako edukační pomůcka v instituci typu výtvarné galerie či muzea s podobnou funkčností jako galerijní animace. Knihy (listy) jsou koncipovány na produkci určenou dětem s pomocí rodičů, mladistvým, nebo také náhodným návštěvníkům. Vytvořil jsem variantu pracovního listu, témata koncipoval dle věku daných uživatelů. Autorská kniha (list) se vztahuje na určitou galerii a výstavu v ní probíhající. Pracovní balíčky jsou obsahově vytvořeny ve dvou variantách - Balíček pro rodinu s dětmi, nebo mladší skupinu žáků, v barevném grafickém provedení a rozšířeného obsahu věcí pro tvorbu. A zjednodušený balíček pro starší návštěvníky galerie, pouze s tužkou, který je i méně ekonomicky náročný. Prošel jsem potřebné informace a data z institucí, vytvořil knihy (listy) a následně se celou akci aplikoval na žácích a náhodných návštěvníků galerie. Obsah listů (knihy) se vztahuje buď na konkrétní situaci, objekt, umělecké dílo, nebo na celou instituci. Každá kniha obsahuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Čech, Vladimír
3 Čech, Vlastimil
8 Čech, Vojtěch
2 Čech, Vratislav
2 Čech, Václav
1 Čech, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.