Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Percepce návratu divokých býložravců do krajiny ČR
Cenková, Jitka
Bakalářská práce se zabývá návratem přirozené pastvy pomocí divokých býložravců, jako je divoký kůň, pratur a zubr evropský do krajiny České republiky. Na základě literární rešerše byl identifikován velmi pozitivní vliv přirozené pastvy na zvýšení druhové rozmanitosti krajiny. Práce je zaměřena na pilotní projekt v rezervaci Milovice, ve které od roku 2015 přírodní pastva probíhá. V rámci popisovaného projektu je zjištěn zvyšující se turistický potenciál a rozšíření povědomí o regionu, který se díky realizaci projektu na území rezervace rozvíjí. Dalším cílem bakalářské práce, je na základě dotazníkového šetření, zhodnotit, jak obyvatelé České republiky vnímají tento projekt a jeho dopady do budoucna. Cílená skupina obyvatel Středočeského kraje hodnotí projekt i jeho dopady kladně. Obyvatelé ostatních krajů často o projektu neslyšeli a objevují se i negativní názory. Výsledkem práce je návrh dalších turistických aktivit a propagace projektu v blízkém okolí rezervace.
Pohyb ve spojení s prostorem, strukturou a zvukem materiálu v architektuře Josipa Plečnika
Palátová, Dana ; KODET, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Inspirace architekturou a použití netradičních prostor pro nové taneční produkce je stále oblíbenějším prvkem. Tato magisterská diplomová práce rozšiřuje má bádání o funkčnosti a působení prostoru na stavbu choreografie, nahlíží na tento vztah především prostřednictvím tance, jehož základem oba tyto pojmy jsou. Tímto tématem se zabývám ve své choreografické tvorbě a v také v mé předchozí bakalářské práci Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz z roku 2011. Při přípravě choreografického a následně teoretického výzkumu pro mou diplomovou magisterskou práci jsem na pohyb aplikovala postupy, kterými se řídí architekti a pozorovala jsem jak pohyb a proces tvorby choreografie ovlivňují. V názvu práce zdůrazňuji také, kromě prostoru samotného, důležitost struktur, tvarů a zvuků materiálů v prostoru, které posouvají tvorbu taneční choreografie. Na jejich základě jsem vytvořila choreografické principy, které v práci také podrobně rozebírám. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první se věnuji problematice propojení architektury s tancem, jejímu historickému vývoji, pojmu představení site specific, choreografům, kteří s tímto tématem pracují a tanci ve specifickém sakrálním prostoru. Druhá kapitola popisuje tvorbu a bibliografii architekta Josipa Plečnika, kterého jsem si vybrala pro jeho stavbu kostela Nejsvětějšího Srdce Páně, mou výchozí choreografickou inspiraci, a o němž mluvím ve třetí kapitole. Poslední kapitolou je výsledný tvar, který představuje choreografie Materia, tu jsem na základě daných poznatků z předchozích kapitol vytvořila pro prostory Plečnikova kostela. Nedílnou součástí diplomové práce je DVD záznam představení Materia a vložené obrázkové přílohy, které slouží pro lepší orientaci a vizuální představivost k danému tématu. Cílem práce je poukázat na vztah mezi architekturou a tancem a problémy, se kterými se současný tanec ve spojení s jeho přenesením do určitých prostor potýká a navrhnout možná řešení, jež by mohla napomoci těmto problémům předejít, případně je vyřešit, či se jimi inspirovat pro choreografickou tvorbu. V práci využívám kompilační metodu, vycházející z analýzy základních pramenů a dokumentů a doplňuji ji o vlastní texty a poznatky, které jsem na základě své inscenační praxe získala. Práce může dále sloužit jako zdroj pro další badatelskou práci v oblasti choreografie.
Jóga jako alternativa aktivní taneční kariéry
Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Čeňková, Jitka (oponent)
Předkládaná diplomová práce navazuje na bakalářskou práci z roku 2009 a doplňuje ji o přehled historie jógy, podrobněji rozpracovává filosofii jógy, vývoj jednotlivých stylů jógy a zmiňuje i doplňující aktivity jako meditace, relaxace a způsob stravování. Autorka se zaměřuje především na aštanga vynjása jógu, kterou cvičí již 8 let. V bakalářská práci přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. Diplomová práce je snahou doporučit cvičení a učení jógy jako možnost, jak pokračovat v pracovní kariéře po skončení aktivní taneční bez nutnosti opustit životní styl plný každodenní práce s tělem. Součástí diplomové práce je i průzkum rozšířenosti cvičení jógy mezi tanečníky v divadlech Brodway, Hybernia, Kalich, kde autorka sama účinkuje.

Viz též: podobná jména autorů
3 CENKOVÁ, Jana
3 Cenková, Jana
1 Cenková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.