Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tradiční média a boj s tzv. fake news na příkladu BBC, ARD a Rádia Svobodná Evropa
Čáslavská, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak se vybraná tradiční média můžou vymezit vůči obrovskému množství dezinformací ve veřejném prostoru. Diplomová práce nejprve analyzuje pojem fake news, přičemž zkoumá rozdílné pojetí tohoto výrazu napříč americkým a anglosaským prostředím. V následujících kapitolách diplomová práce uvádí souvislost mezi důvěrou v média a šířením fake news, nastiňuje psychologické faktory, které šíření fake news ovlivňují a upozorňuje na roli mediální gramotnosti. Následující kapitoly uvádí konkrétní možnosti, jak se tradiční média můžou vůči fake news vymezit, a to například pomocí pomalé žurnalistiky či důkladným ověřováním faktů. Tak se práce dostává ke třem analyzovaným fact-checkingovým oddělením, jež vznikla v rámci zahraničních tradičních médií. Oddělení ARD Faktenfinder, BBC Reality Check a RFE/RL/VOA Polygraph.info, která vznikla mezi lety 2015 až 2017, berou vyvracení fake news a ověřování informací jako samostatný novinářský výstup. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů diplomantka zkoumala, jak tato oddělení fungují, jak definují fake news, jaké mají plány do budoucna či zda aktivně přispívají k rozvoji mediální gramotnosti. Komparativní analýza výpovědí vedoucích těchto oddělení ukázala, že ani jedno z oddělení nemá k dispozici analýzu, která by zkoumala dopad činnosti...
Šíření tzv. novinářských kachen v českých médiích na příkladu agentury Central European News
Čáslavská, Veronika ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Práce zasazuje konkrétní případy šíření tzv. novinářských kachen (hoaxů) do širšího rámce současné redakční práce, etických norem médií a šíření obsahů ve virtuálním prostředí. Věnuje se především prostředí internetu, kde je řádná verifikace obsahů stále obtížnější. Na konkrétních příkladech práce ilustruje, jak tzv. novinářské kachny vypadají, jakým způsobem a proč se v digitálním prostředí šíří a jak jejich vzniku předejít. Šíření novinářských kachen je zkoumáno zejména na problematických textech agentury Central European News a jejích dceřiných portálů, které se v českých médiích objevily mezi lety 2007 až 2016. V těchto letech se v českých médiích objevilo přibližně 355 textů, přičemž u 141 z nich byla uvedena Česká tisková kancelář (ČTK) jako autor či spoluautor.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.