| |
| |
| |
|
Názory a postoje mládeže k tělesné výchově a sportu
Jansová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Názory a postoje školní mládeže k tělesné výchově a sportu Cíle: Hlavní cíl diplomové práce se zaměřuje na sledování názorů a postojů u školní mládeže ve věku 11 - 15 let pomocí dotazníku DIPO - J (Dimenze postojů pro juniory). Výzkumné šetření se má realizovat na školách 2. stupně ve vybraných třídách se sportovním a normálním školským vzdělávacím programem. Získané výsledky budeme komparovat dle pohlaví včetně věkového rozlišení 11 -13 let a 14 - 15 let. Výsledky porovnáme s výzkumnými šetřeními o školní mládeži, která se prováděla dotazníkem DIPO - J od roku 1983 až do roku 2013. Metody: Výzkumné šetření bylo prováděno pomocí dotazníků DIPO J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje celkem 60 otázek, které zjišťují názory a postoje v následujících šesti dimenzích a otázkách: Dimenze I. Postoje k výkonu, výkonnosti, zdraví a zdatnosti aj. Dimenze II. - Postoje k rozvoji osobnosti, charakteru, schopnostem aj. Dimenze III. - Postoje k sociální zkušenosti, chování a jednání, přátelství aj. Dimenze IV. - Postoje k napětí, riziku, odvaze a dobrodružství aj. Dimenze V. - Postoje k estetickým zkušenostem v TV a sportu, kráse a ladnosti pohybu aj. Dimenze VI. - Postoje k relaxaci, kompenzaci, snižování tenze aj. Dotazník se používá od roku 1983. Výsledky: Zjistili jsme názory a...
|
|
Názory a postoje mládeže k tělesné výchově a sportu
Jansová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Názory a postoje školní mládeže k tělesné výchově a sportu Cíle: Hlavní cíl diplomové práce se zaměřuje na sledování názorů a postojů u školní mládeže ve věku 11 - 15 let pomocí dotazníku DIPO - J (Dimenze postojů pro juniory). Výzkumné šetření se má realizovat na školách 2. stupně ve vybraných třídách se sportovním a normálním školským vzdělávacím programem. Získané výsledky budeme komparovat dle pohlaví včetně věkového rozlišení 11 -13 let a 14 - 15 let. Výsledky porovnáme s výzkumnými šetřeními o školní mládeži, která se prováděla dotazníkem DIPO - J od roku 1983 až do roku 2013. Metody: Výzkumné šetření bylo prováděno pomocí dotazníků DIPO J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje celkem 60 otázek, které zjišťují názory a postoje v následujících šesti dimenzích a otázkách: Dimenze I. Postoje k výkonu, výkonnosti, zdraví a zdatnosti aj. Dimenze II. - Postoje k rozvoji osobnosti, charakteru, schopnostem aj. Dimenze III. - Postoje k sociální zkušenosti, chování a jednání, přátelství aj. Dimenze IV. - Postoje k napětí, riziku, odvaze a dobrodružství aj. Dimenze V. - Postoje k estetickým zkušenostem v TV a sportu, kráse a ladnosti pohybu aj. Dimenze VI. - Postoje k relaxaci, kompenzaci, snižování tenze aj. Dotazník se používá od roku 1983. Výsledky: Zjistili jsme názory a...
|
|
Názory a postoje školní mládeže v tělesné výchově a sportu
Jansová, Kateřina ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Názory a postoje školní mládeže k tělesné výchově a sportu Cíle: Hlavní cíl diplomové práce se zaměřuje na sledování názorů a postojů u školní mládeže ve věku 11 - 15 let pomocí dotazníku DIPO - J (Dimenze postojů pro juniory). Výzkumné šetření se má realizovat na školách 2. stupně ve vybraných třídách se sportovním a normálním školským vzdělávacím programem. Získané výsledky budeme komparovat dle pohlaví včetně věkového rozlišení 11 -13 let a 14 - 15 let. Výsledky porovnáme s výzkumnými šetřeními o školní mládeži, která se prováděla dotazníkem DIPO - J od roku 1983 až do roku 2013. Metody: Výzkumné šetření bylo prováděno pomocí dotazníků DIPO J, který sestavil prof. PhDr. Bohumil Svoboda, DrSc. Obsahuje celkem 60 otázek, které zjišťují názory a postoje v následujících šesti dimenzích a otázkách: Dimenze I. Postoje k výkonu, výkonnosti, zdraví a zdatnosti aj. Dimenze II. - Postoje k rozvoji osobnosti, charakteru, schopnostem aj. Dimenze III. - Postoje k sociální zkušenosti, chování a jednání, přátelství aj. Dimenze IV. - Postoje k napětí, riziku, odvaze a dobrodružství aj. Dimenze V. - Postoje k estetickým zkušenostem v TV a sportu, kráse a ladnosti pohybu aj. Dimenze VI. - Postoje k relaxaci, kompenzaci, snižování tenze aj. Dotazník se používá od roku 1983. Výsledky: Zjistili jsme názory a...
|
| |
|
Sultanismus v Kaddáfího režimu?
Jansová, Kateřina ; Buben, Radek (vedoucí práce) ; Drahokoupil, Štěpán (oponent)
(česky): Práce analyzuje sultanistické režimy v pojetí Juana Linze. Konkrétně se zaměřuje na Kaddáfího režim v Libyi. Klade si za cíl odpovědět na otázku, zda lze Kaddáfího režim řadit mezi režimy sultanistické. K zodpovězení této otázky je třeba charakterizovat pojem sultanistický režim. Zejména poukázat na aspekty sultanistických režimů, jako jsou: absolutní vláda jedné osoby, odstraňování lidí nepohodlných pro režim, nefunkčnost zákonů či voleb, absence institucí, nerespektování autonomie jiných mocenských center. Zkoumán je též vývoj Kaddáfího režimu, jeho snahy o vznik "ideologie" a podoba institucí v dané době v Libyi. Období Kaddáfího vlády je rozděleno do čtyř hlavních etap: počátek Kaddáfího režimu 1969- 1973, společnost bez státu podle Zelené knihy 1973-1986, problémy revoluce 1986-2000 a Libye na rozcestí v 21. století. V každém období lze najít některé ze znaků sultanismů, ovšem období s nejvíce sultanistickými prvky bylo mezi lety 1973 a 1986.
|
| |
| |