Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 177,038 záznamů.  začátekpředchozí112320 - 112329dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Karel Dewetetr - příklad autora regionální literatury
Fáberová, Jana ; Stejskalová, Anna (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
Spisovatel Karel Dewetter je jedním ze opomíjených autorů české literatury. Narodil se v roce 1882 v Dobřejovicích u Prahy a zemřel v roce 1962 v Praze. Civilním povoláním byl ministerským úředníkem, ale přes 40 let svého života věnoval literatuře regionálního charakteru. V ní upozornil na nevelké jihočeské město Týn nad Vltavou, které se v jeho díle objevuje pod jménem Vltavín. Najdeme jej jak v Dewetterových verších, tak na stránkách jeho prozaických děl pro dospělé i pro děti. Knihy pro děti, jako například trilogie Neuvěřitelná dobrodružství Davida Damiána, patří podle některých názorů k nej lepším dílům určeným dobovému dětskému čtenáři a zároveň k jeho dílům nejhodnotnějším. V básnické Dewetterově tvorbě najdeme sbírky lyrické, zastoupené například sbírkou Zpěvy duše, epické sbírky Balady či Věnec bájí a pověstí i soubory lyrickoepické, reprezentované skladbou Jihočeská elegie, doprovázenou souborem básní Vzpomínky. Z prozaických děl je třeba zmínit rozsáhlejší romány Mrtví žijí či Román Richarda Loma. Téměř v každém Dewetterově díle se setkáváme se zmíněným městem Vltavín, kde autor prožil své dětství, a tudíž se k němu ve vzpomínkách vrací. Stále se takřka pravidelně setkáváme se zelenou bání kostela, vltavínskými zvony, domkem u arcibiskupského zámku a mnoha dalšími motivy, které jsou pro...
Kristián Gottfried Hirschmentzel ( 1638 - 1703), osudy a dílo barokního literáta
Dupalová, Jaroslava ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
V roce 2003 uběhlo tři sta let od úmrtí velehradského cisterciáka Kristiána Gottfrieda Hirschmentzla. Ačkoliv se sám označoval za spisovatele a historika cisterciáckého řádu, ve skutečnosti byl polyhistorem s velmi širokým záběrem - věnoval se mimo jiné historii, komponoval menší hudební skladby a sbíral lidovou slovesnost. Mimo to byl schopným ekonomem, členem opavského zemského sněmu, v neposlední řadě byl pečlivým duchovním správcem svěřené farnosti a pečoval o duchovní blaho členů jím založeného arcibratrstva. Třebaže sepsal velké množství literárních děl, není v novější odborné literatuře příliš často zmiňován. Hirschmentzlovo jméno se většinou objevuje pouze v článcích s historickou tematikou z doby před první polovinou dvacátého století, nověji v regionálních časopisech a okrajově také v publikacích o velehradském klášteře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivy ženství v díle Jaroslava Seiferta
Bajerová, Jana ; Hrabáková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Stejskalová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivy ženství, které se vyskytují v tvorbě Jaroslava Seiferta. V úvodu naznačuji charakter vztahu Jaroslava Seiferta к ženám а к ženství. Další analýza obsahuje charakteristiku Seifertova díla. Snažím se všestranně postihnout význam motivu ženství v jednotlivých sbírkách i prózách. Následuje analýza vybraných motivických okruhů - významné ženské postavy, zejména postava Boženy Němcové a Viktorky, dále motivy ženského těla, konkretizované v motivech ňader, klína, vlasů atd. Závěr shrnuje a uzavírá celkovou analýzu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rómský asistent pedagoga
Pechrová, Renáta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent)
Motivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...
Multikulturní výchova
Matějíčková, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
V české odborné literatuře byl až do roku 1990 pojem "multikulturní výchova" poměrně velmi geopoliticky neznámý. Dnes však jeho rovina proniká jak do vědecké sféry, tak do mediální komunikace a postupně i do edukační praxe škol. V západní Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a jinde je pojem multikulturní výchova již dosti běžný, což je důsledkem skutečnosti, že problematika této výchovy je tam široce a intenzivně rozvíjena, zkoumána jak teoreticky, tak ve velkém množství empirických výzkumů. Multikulturní výchova se váže k rozsáhlé literatuře a trendům v pedagogice, sociologii, kulturní antropologii, sociolingvistice aj., na tato aktuální témata jsou pořádány speciální konference, je publikována řada sborníků a speciální časopisy. Intenzivní a stále sílící zájem o problematiku multikulturní výchovy jsou zřejmé: Lidstvo si uvědomuje již od nejstarších historických dob své etnické, rasové, jazykové či náboženské rozdíly, teprve před zhruba 30 lety se v různých vědeckých disciplínách objevila potřeba poznání směřující k uvědomělému systematickému vzdělávání o těchto rozdílech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Nováková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multikulturní výchova. Vzdělávání romských dětí
Pavlátová, Jana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
V prvé řadě musím říci, že všechny rozhovory pro mne byly velice zajímavé a setkání s lidmi, kteří se věnují problematice vzdělávání a výchovy romských dětí mne velice obohatila. Překvapilo mne, v kolika otázkách se mí respondenti až na malé nuance shodovali. Z toho důvodu považuji za oprávněné konstatovat, že celá řada jejich tvrzení má obecnou platnost a bylo by tedy třeba k nim přistupovat jako ke skutečnostem, od kterých by se měla odvíjet další práce s romskými dětmi i jejich rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím programu RWCT na 1.st. ZŠ
Bažatová, Eva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci se zabývám problematikou rozvoje klíčových kompetencí prostřednictvím strategií a metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Cílem práce je zaznamenat, jakou měrou se program RWCT podílí na rozvoji vybraných klíčových kompetencí - spolupráce a práce v týmu a čtení s porozuměním. V závěru předkládám výsledky dvouletého akčního výzkumu, které potvrzují, že RWCT je jednou z důležitých cest k naplňování těchto kompetencí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Servác Bonifác Heller a Rusko (Pokus alespoň částečně rehabilitovat neprávem zapomenutého autora)
Bernstein, David ; Stejskalová, Anna (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
Tématem diplomové práce, kterou držíte v rukou, je osobnost českého spisovatele a novináře konce devatenáctého a počátku dvacátého stoletý Serváce Bonifáce Hellera. Práce se nesnaží autora zobrazit v úplnosti, ale soustřeďuje se na jeho vztah к Rusku. Všímá si jeho cest do Ruska, a především románů, které jsou umístěny do ruského prostředí. Tuto oblast jeho tvorby jsem si zvolil proto, že mne zajímají česko-ruské literární a kulturní vztahy, vzájemné prolínání českého a ruského kulturního paradigmatu. Hellerovy romány z ruského prostředí jsou z tohoto hlediska cenným materiálem proto, že ukazují, jakým způsobem zobrazoval český spisovatel ruské prostředí, dokumentují určitý způsob vnímání Ruska v českém kulturním klimatu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náročnost povolání učitelky mateřské školy
Karmasinová, Dana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem náročnosti profese učitelky mateřské školy a jejím cílem a smyslem je dokázat tuto náročnost a poukázat na ni. Zviditelnění náročné práce učitelek mateřských škol by mělo vést k jejich uznání, ocenění i prestiži. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy profese, učitelská profese a náročnost práce učitele, která spočívá v různorodosti činností i jejich proměně v historickém vývoji společnosti. V teoretické části je dále uvedeno jaké role musí ve svém povolání zvládnout učitelka mateřské školy. V posledních letech se v důsledku společenských legislativních změn setkává učitelka s novými nároky kladenými na její profesi, a tím náročnost povolání učitelky mateřské školy roste. V teoretické části je také věnovaná pozornost možnostem pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol. Výzkumná část obsahuje hodnocení náročnosti své profese samotnými učitelkami mateřských škol. Dále vyhodnocuje jejich vzdělání i další vzdělávání, kterým se samy učitelky připravují na nové nároky v praxi. V praktické části je také vyhodnoceno mínění veřejnosti o pracovních povinnostech učitelek mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Diplomové práce : Nalezeno 177,038 záznamů.   začátekpředchozí112320 - 112329dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.