Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 210,230 záznamů.  začátekpředchozí110864 - 110873dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konec 2. světové války na Mirovicku
Sádlová, Martina ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o každodenním životě obyvatel na Mirovicku v letech 1938-1945 se zaměřením na konec druhé světové války. Je rozdělena do tří hlavních částí. Na počátku je kapitola, která popisuje metodiku práce a výběr pramenů. Následující část se věnuje období protektorátu na Mirovicku. V této části jsou chronologicky popsány vybrané změny a novoty v různých sférách lidského života obyvatel na Mirovicku v jednotlivých válečných letech. Práce se dotýká kulturního, politického, odbojového, spolkového a školního života. Její poslední část se věnuje konci druhé světové války na Mirovicku. Jsou zde chronologicky popsány válečné události revolučních květnových dnů v Mirovicích. Na závěr této kapitoly jsou zmíněny některé důsledky válečných let a je zde nastíněn vývoj situace po 13. květnu roku 1945 v Mirovicích. Klíčová slova: Mirovice- protektorát Čechy a Morava- okupační politika- druhá světová válka- květen 1945
Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Michenková, Markéta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Autorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.
Výběr anglické sborové literatury se zaměřením na dětské a ženské pěvecké sbory
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Diplomová práce se zabývá anglickým repertoárem pro dětské a ženské pěvecké sbory. V úvodní části teoreticky pojednává o vývoji dětského hlasu. Výzkumná sonda zjišťuje četnost výskytu anglických sborových skladeb na prestižních festivalech a soutěží dětských sborů v České republice (Porta musicae a Celostátní přehlídka školních pěveckých sborů). Práce se zabývá také vývojem sborového zpěvu na britských ostrovech a představuje současné britské a irské autory, kteří komponují skladby pro dětský nebo ženský sbor. Stěžejní část práce tvoří kategorizace vybraných skladeb na základě kritérií náročnosti, obsazení a obsahové stránky. Skladby byly posbírány z fondů knihoven ČR a Irsku a z internetu. V závěru je zařazena kapitola prakticky orientovaná na anglickou výslovnost.
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Zbořilová, Barbora ; Laurenčíková, Klára (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje sociálního znevýhodnění, především roli rodiny a také se zabývá žáky a jejich rodinami ze sociálně vyloučených lokalit. V práci je vyčleněn velký prostor popisům projevů sociálního znevýhodnění ve škole, diagnostice sociálního znevýhodnění a specifickému vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, především principům tohoto vzdělávání. Cílem této práce je demonstrace vlivu sociálního znevýhodnění na žáky středních škol a poukázání na možnosti řešení tohoto fenoménu v rámci školy, možnosti podpory při vzdělávání a roli školního sociálního pracovníka při eliminaci dopadů sociálního znevýhodnění na vzdělávání. Součástí práce jsou kazuistiky žákyň se sociálním znevýhodněním jako ukázka odborné a důležité práce školního sociálního pracovníka. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávání, sociální znevýhodnění, žáci se sociálním znevýhodněním, střední škola, sociální vyloučení, školní sociální pracovník
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Výchova ke zdraví v programu nižšího sekundárního vzdělávání ve střetu pohledů pedagoga, žáka a rodiče
Švedová, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce sleduje teoretická východiska, možnosti a praktické využití oboru Výchova ke zdraví s ohledem na stále větší význam vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školních vzdělávacích programech. Teoretická část se zaměřuje na historii a vývoj vzdělávání v oblasti podpory zdraví od 16. století až k reformovanému školství po roce 1989 v České republice, na možnosti plnění a pochopení cílů kurikula oboru Výchova ke zdraví ve stávajícím prostředí základních škol. Praktická část s důrazem na kvalitativní výzkum mapuje pojetí Výchovy ke zdraví v prostředí konkrétní základní školy, se zaměřením na střet pohledů pedagoga, žáka a rodiče. Na základě zhodnocení teoretických východisek kurikula na jedné straně a výsledků analytické studie provedené ve sledované škole na straně druhé, navrhuje autorka sledované škole konkrétní možnosti úprav implementace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do školního vzdělávacího programu. KLÍČOVÁ SLOVA Zdraví, sekundární školství, zdravotní gramotnost, význam, pedagog, žák, rodič
Vliv Rozsudku D.H. a ostatní proti České republice na změnu školského zákona a školskou praxi
Ondráková, Helena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
The diploma deals with an analytic evaluation of The European Court of Human Rights adjudication in the matter of D.H. and others versus the Czech Republic. The aim is to ascertain how this verdict has influenced school legislation and the educational practice. The research focuses on discovering whether the Czech Republic has been fulfilling the obligations established by the European Court, and mapping the consequences of the verdict on the practices of the involved parties, which are practical schools, school consultency facilities and the Czech School Inspectorate. The result is a comprehensive description of the steps which the government has made towards eliminating discrimination of Romany pupils in the education system. Based on the foundings, it can be stated that in the upcoming future there should not be any occurences of discrimination of pupils being put to practical schools.
Výuka florbalu na druhém stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Florbal se v poslední době těší velké oblibě převážně z důvodu své jednoduchosti a finanční dostupnosti. Florbal se v České republice vyučuje na většině škol, nicméně jeho rychlý rozvoj a menší povědomí veřejnosti o této hře se může negativně odrazit v kvalitě výuky tohoto sportu. Diplomová práce si klade za cíl zjistit možnosti výuky florbalu na druhém stupni základních škol a vztah žáků i učitelů k jeho výuce, včetně znalosti pravidel. Za pomoci získaných poznatků byl navržen model výuky florbalu pro tuto věkovou skupiny, který byl následně ověřen v praxi a vyhodnocen jeho přínos. Bylo použito 652 dotazníků vyplněných žáky a 19 učiteli z jedenácti základních škol na území hlavního města Prahy. Experimentální výuka florbalu byla realizována na ZŠ Bohumila Hrabala, kde se jí podrobily dvě skupiny žáků šestých tříd, zatímco dvě jiné skupiny ze stejného ročníku sloužily jako kontrolní vzorek. Účinnost modelu výuky byla ověřena souborem dovednostních testů, které byly provedeny na začátku a na konci blokové výuky. Bylo zjištěno, že materiální vybavení je dostačující na 64 % dotázaných škol, nicméně rozměry jejich tělocvičen jsou často nevyhovující. Výuce florbalu je v průměru věnována desetina vyučovacího času tělesné výchovy, přičemž většinu tohoto času zabere hraní utkání, které je mezi žáky...
Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem
Froňková, Anna ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce "Hudební pohádka jako motivační a integrační prostředek v práci s dětským sborem" se zabývá hudební pohádkou a jejím vlivem při zkouškách dětského pěveckého sboru Kvítek při ZŠ Václava Havla v Poděbradech. Teoretická část diplomové práce seznamuje s historií pohádky jako literárním žánrem a jejími druhy. S pohádkou se setkáváme již od dob starověku, kdy vznikaly první příběhy s mystickými bytostmi, které se následně díky různým cestám předávaly po celém světě. Další kapitola se věnuje hudební pohádce, která patří do podskupiny pohádky literární. Je obohacena o hudební složku, díky které dochází k rozvoji hudebních dovedností a schopností dětí při samotné realizaci pohádky. Závěrečné kapitoly teoretické části jsou věnované hlasové výchově a didaktickému postupu nácviku písní. Cílem diplomové práce je pomocí experimentu nacvičit hudební pohádku Hrníčkové kouzlo s dětským pěveckým sborem Kvítek a zmapovat, jaký má pohádka vliv jako motivační prostředek při zkouškách s dětmi a zároveň jaký má pohádka vliv na samotného diváka těsně po jejím zhlédnutí. Klíčová slova: Hudební pohádka, mezipředmětové vztahy, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova, nácvik pohádky
Úlohy ze zoologie bezobratlých a jejich využití ve volnočasových aktivitách
Juhasová, Petra ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Podroužková, Štěpánka (oponent)
JUHASOVÁ, P., Úlohy ze zoologie bezobratlých a jejich využití ve volnočasových aktivitách. Diplomová práce, vedoucí: Mgr. Dagmar Říhová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 94 s. V předložené diplomové práci byly navrženy praktické úlohy z biologie bezobratlých cílené pro zájmové přírodovědné útvary. Nalezneme zde detailní návody na pokusy a pozorování i odlov bezobratlých živočichů. Jsou zde popsány i dlouhodobější projekty v podobě úlohy badatelsky orientovaného vyučování, výroby obydlí pro bezobratlé venku a jejich chovu v interiéru. Úlohy byly z valné většiny ověřeny v praxi ve dvou přírodovědných kroužcích, které navštěvuje celkem 30 účastníků. Cílem těchto úloh je zatraktivnění a zpřístupnění přírodních věd širšímu publiku a zkvalitnění jejich prezentace, ale také vzbuzení kladného vztahu k přírodě a všem živým tvorům. Inspiraci zde naleznou nejen vedoucí zájmových útvarů, ale také učitelé, kteří chtějí do výuky zařadit praktické činnosti s živočichy. Klíčová slova: bezobratlí živočichové, pokus, pozorování, chov, BOV

Diplomové práce : Nalezeno 210,230 záznamů.   začátekpředchozí110864 - 110873dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.