Akademie múzických umění v Praze

Akademie múzických umění v Praze Nalezeno 4,303 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)
Nguyenová, Duyen Monika ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
Figarova svatba se zaměřením na roli Cherubína
Oplová, Kateřina ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; HORÁČEK, Pavel (oponent)
Bakalářská práce seznamuje čtenáře s titulem Figarova svatba a s postavou Cherubína. To je její hlavní poslání. V práci je ale popsán život a dílo autora divadelní hry Figarova svatba, kterým je Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, dále skladatele Wolfganga Amadea Mozarta, se zaměřením na jeho operní tvorbu, a libretisty Lorenza da Ponte. Bez těchto tří významných umělců by nevzniklo dílo, které přetrvává staletí. Bylo nezbytné přiblížit nejen jejich tvorbu, ale i poměry, ve kterých dílo tvořili. Dále práce seznamuje s osobností Cherubína jako takového a zabývá se rozborem dvou Cherubínových árií. Cílem rozboru, a to jak textového, tak hudebního, byl záměr co nejvíce přiblížit psychologii postavy.
Zdeněk Fibich a jeho komorní tvorba
Bartoňová, Anna ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Tato práce je rozborem komorních děl českého hudebního skladatele Zdeňka Fibicha. Je zde zařazen skladatelův životopis. Shrnuje dosavadní poznatky v oblasti historie vzniku Fibichových komorních kompozic a poukazuje na možnost akceptovat Fibichovo dílo jako jedinou čistě romantickou stopu v české hudbě 19. století.
Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku
Peková, Zuzana ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku se pokouším nastínit celkový obraz vývoje hudebního školství v těchto zemích od jeho počátků, po dobu, kdy zaznamenalo největší a nejdůležitější změny, až po současnost, kde popisuji nynější stav a strukturu uměleckého vzdělávání. K volbě tohoto tématu mě bezesporu vedl můj nedávný pobyt ve Švýcarsku. V rámci programu Swiss mobility program mi bylo umožněno studium hudby na vysoké škole ve městě Luzern, kde jsem strávila celý akademický rok a i díky tomu jsem měla také příležitost seznámit se s místním školským systémem. V návaznosti na tuto mou osobní zkušenost jsem se rozhodla vyhledat a sepsat informace, jež by mohly případným čtenářům poskytnout možnost srovnat jim známé školské uspořádání v Čechách s tak charakteristickým a v Evropě poněkud výjimečným systémem školství, jakým je ten švýcarský. V České republice má umělecké vzdělávání bezpochyby velmi silnou tradici a i dnes se stále těší velké oblibě. V části týkající se vývoje hudebního školství u nás jsem se tedy zaměřila zejména na období boje o zavedení a podobu předmětu hudební výchovy, který v minulém století vedli profesoři hudby a jiné významné osobnosti tehdejší české hudební scény. Naopak v části pojednávající o školských poměrech ve Švýcarsku bylo mým záměrem přiblížit celkový ráz tamějšího školství, navzdory tomu, že se jeho podoba v rámci jednotlivých kantonů často výrazně liší. Vzhledem k těmto četným odlišnostem a zároveň také omezenému rozsahu této práce jsem se tedy soustředila na popis nejvýznamnějších rozdílů výuky hudby v hlavních švýcarských kantonech. Při mém rozhodnutí o výběru tohoto tématu mě zaujala skutečnost, že u nás existuje jen mizivé množství publikací o švýcarském školství, a pokud existují, tak obsahují informace pouze do doby osmdesátých let minulého století. To mne také utvrdilo v přesvědčení, že by má práce mohla být v tomto směru pro všechny případné zájemce o studium hudby ve Švýcarsku a obecně i českou hudební veřejnost opravdovým přínosem.
Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona Costeho
Klárová, Magdaléna ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.
Působení pedagoga na dítě v oblasti neprofesionálního tanečního umění.
Stárová, Viktorie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; HLAVÁČKOVÁ, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výukou tance v oblasti neprofesionálního tanečního umění. V teoretické části jsou zpracovány informace napomáhající k pochopení potřeb žáka, které se mění v průběhu dospívání. Následuje rozbor osobnosti pedagoga a pojednání o vztahu mezi žákem a pedagogem tance. Ke zpracování této části práce byla provedena kritická analýza dostupných zdrojů, uskutečněna syntéza nalezených poznatků a komparace jednotlivých zjištění. Praktická část práce je věnována dotazníkovému šetření mezi studenty soukromých tanečních studií, týkající se jejich pohledu na hodiny tance, názoru na pedagoga tance a osobních zkušeností s tancem jako zájmovou činností. K vypracování výsledků dotazníku bylo použito statistických funkcí webu www.vyplnto.cz. Provedený průzkum potvrdil, že pro pedagoga tance je důležité, aby věnoval pozornost svým žákům, rozuměl jejich potřebám a přáním a uměl s každým žákem či skupinou pracovat individuálně tak, aby hodiny tance napomáhaly rozvoji dítěte.
Pražákovo kvarteto
Dorazilová, Marie ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Práce se zabývá Pražákovým kvartetem, jeho historií a historickou souvislostí v rámci hudební scény. Zpracovává data poskytnutá autorce přímo členy Pražákova kvarteta nebo nalezená na oficiálních stránkách osob a institucí zmíněných v této práci. Cílem je obeznámit veřejnost s historií tohoto vyjímečného souboru.
Mé zkušenosti s interpretací děl Gustava Mahlera
Vondrová, Petra ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Gustava Mahlera z širší perspektivy. Značná část textu je proto věnována jeho životním osudům a tvorbě. Po rozboru důležitých dat z osobního života mapuji i Mahlerův profesní rozvoj. Závěrem se zabývám jeho písňovou sbírkou Kindertotenlieder - okolnostmi jejich vzniku, historií i formální stránkou. Za použití komparační metody popisuji jejich podání od slavného Dietricha Fischer-Dieskaua jako jistý “mustr“ pro svou vlastní interpretaci. Zároveň popisuji svoje osobní problémy, se kterými jsem se během jejich nastudování potýkala, a které mě posunuly dál.
Korepetice hodin klasického tance
Brzková, Veronika ; TŘEŠŇÁK, Václav (vedoucí práce) ; RUSANOVYČOVÁ, Iryna (oponent)
V bakalářské práci se věnuji tématu Korepetice hodin klasického tance. V úvodu se zmiňuji o historii korepetice a korepetitora. Ve druhé kapitole se zaměřuji na vysvětlení obecných základních pojmů, které je nutné znát k pochopení dalšího textu. Dále chronologicky vyjmenovávám zásadní prvky hodiny klasického tance, popisuji jejich charakter včetně jejich hudebních požadavků. Poté následují příklady skladeb k prvkům ze třetí kapitoly. Pátá kapitola patří tématu komunikace pedagoga s korepetitorem a přesnému popisu zadání vazby (od jejího vzniku, přes zahájení cvičení, do ukončení vazby). Upozorňuji zde také na různé možnosti hudebního doprovodu a přikládám jejich návrhy provedení. V poslední kapitole se zaměřuji na alternativní možnosti hudebního doprovodu – CD nahrávky a hudební doprovod s mobilním telefonem. V přílohách uvádím příklady alb s tréninky klasického tance a příklady jednotlivých tanečních skladeb.
Fyzická bajka
Machová, Helena ; VLASÁK, Jonáš (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Fyzická bajka aneb Postava zvířete v rituálu a v divadle se zabývá zkoumáním využívání postavy zvířete v rituálech různých kultur a v evropském divadle. Klade důraz na využití masky k tomuto účelu. Práce čerpá jak z teoretických etnologických, kulturologických apod. zdrojů, tak i z textů divadelníků, kteří mají dlouholetou praktickou zkušenost. Po úvodním vymezení pojmů a navázání na dosavadní výzkum se zaměřuje na pochopení rozdílů a podobností mezi rituálem a divadlem a úloze masky v každém z nich. Navrhuje hypotézu, že rituální prvky dodnes přetrvávají v divadle mezi herci a divadelníky a ti se proto snaží rituál divadlu navracet. Navazuje zkoumání různých (většinou dodnes živých) tradic, zahrnujících zvířecí postavu, jejichž principy by se podobný návrat mohl inspirovat.

Akademie múzických umění v Praze : Nalezeno 4,303 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.