Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas jako důležitý aspekt života pro hledání vyšších hodnot (dobro, krása, smysl) v 21. století
HOŘEJŠÍ, Petra
Práce se zabývá volným časem jako důležitým aspektem pro hledání vyšších hodnot (krása, dobro, vyšší smysl) na počátku 21. století. Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou mladí lidé (od 20 do 30 let) schopni vnímat ve svém volném čase hodnoty krásy, dobra a smyslu. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola vymezuje pojem volný čas a popisuje stručnou historii volného času. Druhá kapitola pojednává o pedagogických směrech, které vychází z existencialismu a filosofie výchovy ve vztahu k hodnotám. Třetí kapitola klasifikuje hodnoty a přibližuje tři specifické hodnoty zásadní pro tuto práci krása, dobro a vyšší smysl. Čtvrtá kapitola popisuje českou společnost na počátku 21. století se zaměřením na hodnoty získávané v rodině a ve společnosti. Šestá kapitola obsahuje kvalitativní výzkum, ve kterém byl použit dotazník s otevřenými otázkami, které analyzuji a vyhodnocuji.
Ideál krásy a sebeprezentace žen v rámci sociálních sítí
Tichá, Petra ; Hladík, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů mezi sebeprezentací na sociálních sítích a ideálem ženské krásy. Práce pojímá ideál krásy jako sociální konstrukt, neboť každá kultura má odlišný pohled na to, co je krásné a na ideál krásy jako takový. Současně se také tyto představy v průběhu času proměňovaly. Práce je rovněž založena na předpokladu, že krása má multidimenzionální povahu a zabývá se různými pojetími krásy. Cílem práce je zhodnotit způsoby sebeprezentace žen na sociálních sítích v kontextu ideálu krásy. Podkladem pro výzkumné šetření se staly profilové obrázky žen na sociálních sítích a využívá kvalitativní metody zakotvené teorie. Konečné výsledky ukazují, že dominantní způsob vizuální sebeprezentace zaujímá selfie. Výzkum dále ukázal, že v každé skupině existuje alespoň určitá menšina žen, které se prezentují v souladu s preferovaným ideálem krásy. Rozdíly jsou pak popsány v závěru práce.
Pozitivní a negativní vztah ke zvířatům
Peléšková, Šárka ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Špinka, Marek (oponent)
Po celou dobu vývoje našeho druhu tvoří zvířata významnou součást lidského prostředí a kultury. Je jim věnována větší pozornost než jiným stimulům a zájem o zvířata je doprovázen pozitivními, ale i negativními emocemi. Tato práce se zabývá vztahem lidí ke třem třídám obratlovců - k obojživelníkům (Amphibia), savcům (Mammalia) a ptákům (Aves) - a klade si za cíl odhalit morfologické a další percepční charakteristiky (barva, vzor) těchto zvířat, které jsou zodpovědné za jejich hodnocení z hlediska atraktivity, vzbuzovaného strachu a znechucení, a dále prozkoumat souvislost negativních emocí s lidskými estetickými preferencemi. Testování, jehož se zúčastnilo celkem 536 respondentů, odhalilo nejvýznamnější vliv celkového tvaru těla na hodnocení atraktivity obojživelníků a znechucení z nich. U savců a ptáků byla významným faktorem reálná velikost zvířat, kterou nebylo možné zcela odfiltrovat standardizací fotografií. Barvy měly ve všech případech pouze marginální vliv, sytost přispívala k pozitivnímu vnímání, naopak tmavé či nevýrazné barvy byly hodnoceny spíše negativně. Konkrétní barvy pak byly specifické pro jednotlivé skupiny. Vztahy mezi zkoumanými veličinami nebyly u všech testovaných obratlovců shodné, např. u savců nekorelovala krása se strachem, u ptáků byl mezi nimi negativní vztah. Opakovaně...
Faktory ovlivňující velikost zoo populací u ještěrů, hadů, želv a krokodýlů: efekt stupně ohrožení, velikosti a atraktivity pro člověka
Janovcová, Markéta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Komárek, Stanislav (oponent)
Na světě existuje velké množství druhů, každý rok však přibývá těch, které jsou ohrožené. Jednou z možností jejich záchrany je v současné situaci i chov v lidské péči. Dostatečná populace s uspokojivým managementem chovu v zajetí dává mnoha druhům naději jak na samotné přežití (střednědobé), tak i šanci na případný návrat do volné přírody. V současnosti celosvětově nejvýznamnějším sdružením chovatelských zařízení jsou zoologické zahrady WAZA (World Association of Zoos and Aquariums). Protože tyto instituce fungují jako síť umožňující výměnu chovaných jedinců, můžeme populace chované v těchto institucích chápat pro účely ochranářské biologie a dle konceptu tzv. "archy Noemovy" jako celosvětovou populaci daného druhu v lidské péči charakterizovanou svojí velikostí, tj. celkovým počtem jedinců. Ovšem prostor v této novodobé Arše je omezen, proto je důležité, které druhy se vyberou a dostanou šanci na záchranu. Faktorů, které rozhodují o umístění konkrétního zvířete do zoologické zahrady může být celá řada. Podle předchozích studií byly vybrány faktory, které by mohly být významné, a to velikost těla zvířete, taxonomické zařazení a stupeň jeho ohrožení (podle IUCN). Analýza těchto faktorů u hlavních vývojových linií plazů (želvy, krokodýli, ještěři a hadi) by měla naznačit, která zvířata a proč jsou v...
Kult povrchu: analýza časopisu Top dívky z perspektivy mýtu krásy
Hanzlíková, Terezie ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá mýtem krásy a tím, jak je prezentován dívkám dívčím časopisem Top dívky. Zaměřuje se na odhalení mechanismů, které časopis používá pro upoutání dívčí pozornosti a souvisejících genderových důsledků. Důležitou součástí práce je sledování analogických a rozdílných rysů předkládání mýtu krásy dívkám a ženám. V teoretické části autorka nejprve představuje diskuzi na téma mýtu krásy v čele s feministickou teoretičkou Naomi Wolf (2000). Základním teoretickým rámcem celé práce jsou teze Wolf o "ženském" mýtu krásy, s jejichž pomocí přistupuje autorka ke zkoumání "dívčího" mýtu krásy. K výzkumu autorka využívá otevřené, axiální a selektivní kódování. Stanovením centrální kategorie Kult povrchu odhaluje práce základní poselství mýtu krásy v časopise Top dívky. Povrch je ústředním aspektem nejen dívčího vzhledu, ale i vztahů a zájmů. K fungování kultu povrchu pak přispívá diskurz snadnosti a dostupnosti krášlení, který práce vyzdvihuje jako velmi významný aspekt mýtu krásy v dívčím časopise. Základní poselství týkající se krásy žen jsou v časopise Top dívky aplikovány i na dívky, přesto existují jisté nuance, o kterých se autorka zmiňuje. Klíčová slova: krása, femininita, mýtus krásy, kult krásy, dívčí časopis
Ženské postavy v raných prózách Julia Zeyera
Kumžáková, Karolína ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Práce pojednává o ženských postavách v raných románech Julia Zeyera. Východiskem práce je Šaldův výrok, kterým rozděluje ženské postavy na anděly a lítice a ve kterém upozorňuje na silnou pozici ženy v Zeyerově díle. Práce se zabývá platností tohoto dělení v románech Ondřej Černyšev, Román o věrném přátelství Amise a Amila a Gompači a Komurasaki. Zaměřuje se tedy na rozdíly v uměleckém ztvárnění ženských a mužských postav, věnuje se polaritě ženy-anděla a ženy-démona a komplexně zkoumá pozici ženské postavy v díle Julia Zeyera.
Motivace diváků ke sledování beauty videí na You Tube
Jiroušková, Dominika ; Křížková, Alena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma motivace diváků pro sledování beauty videí na YouTube. Cílem je objasnit, z jakého důvodu sledují diváci amatérská videa, která komunikují témata spojená s fyzickým vzhledem člověka. Za předpokladu publika jakožto aktivního činitele mediální komunikace vychází práce z teorie užití a uspokojení a předpokládá, že diváci sledováním beauty videí vědomě uspokojují své individuální potřeby. Na základě analýzy jedenácti rozhovorů s pravidelnými diváky zmíněných videí práce odhaluje pět kategorií motivací. Beauty videa pro své diváky představují zdroj informací, zdroj zábavy, platformu pro komunikaci s jedinci, s nimiž je pojí společné téma zájmu, a také možnost sebevzdělávání. To jsou motivace, které však nejsou specifické právě pro typ média, kterým jsou amatérské audiovizuální nahrávky, a mohou motivovat jak publikum beauty videí, tak diváky pořadů produkovaných profesionály. Klíčovou motivací ke sledování beauty videí na YouTube je zájem o videoblogerku. Díky tomu, že autorky videí svým divákům zpřístupňují určité části svého soukromí, ukazují své nedokonalosti a jednají se svými diváky na rovinu, podporují svou důvěryhodnost a navozují iluzi blízkého vztahu mezi sebou a svým publikem. Diváci tak mají možnost vytvořit si k videoblogerkám silné vazby.
Vliv školního prostředí na vznik poruch příjmu potravy pohledem bývalých pacientek z Havlíčkobrodska
Dolejší, Simona ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poruchami příjmu potravy a jejich příčinami a projevy. Vychází z předpokladu, že bývalé pacientky s odstupem času mohou zhodnotit, co za jejich problémy stálo. Teoretická část definuje jednotlivé poruchy příjmu potravy, jejich historii, rizikové faktory vzniku, diagnostiku, epidemiologii a zdravotní komplikace doprovázející tato onemocnění. Praktická část se zaměřuje na nenásilné získání informací formou rozhovoru s otevřenými otázkami. Kvalitativní výzkum zahrnuje kazuistiky šesti žen, z nichž čtyři jsou ve věku nad 20 let a dvě ve věku nad 40 let. Hlavním cílem bylo odhalit, do jaké míry je ve vztahu k vlastnímu tělu ovlivnilo školní prostředí, a jaký postoj zastávají k možné prevenci na našich školách. Návrhová část se snaží obohatit již existující minimální preventivní programy na školách. Jsou zde návrhy na spolupráci škol s odbornými pracovišti, workshopy s pacientkami a náměty do hodin Výchovy ke zdraví. Dále jsou uvedeny projekty zaměřené na mezilidské vztahy a zdravý životní styl. V neposlední řadě jsou uvedeny návrhy zaměřené na vzdělávání učitelů a rodičů žáků v oblasti prevence PPP.
Zobrazování trendů z oblasti estetické medicíny ve vybraných českých specializovaných časopisech Estetika a Health a Beauty
Vodáková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Zobrazování trendů z oblasti estetické medicíny ve vybraných českých specializovaných časopisech Estetika a Health&Beauty" se zabývá reprezentací a mediálním obrazem ženské krásy a současného životního stylu, který začíná vyznávat čím dál více žen. Jde o styl, ve kterém hraje důležitou roli péče o tělo. Tato diplomová práce analyzuje nejpopulárnější současné trendy ve dvou nejznámějších českých specializovaných magazínech věnujících se estetické dermatologii a plastické chirurgii - Estetika a Health&Beauty - a klade si za cíl zjistit, jakým způsobem tyto trendy zobrazují a jaké postupy nejčastěji využívají k tomu, aby ženy ovlivnily v rozhodnutí podstoupit nějaký zákrok. Současně se snaží o přiblížení mediální reprezentace ideálu krásy a vlivu médií na člověka. V rámci tohoto cíle je práce rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a empiricko-analytickou. Teoretická část zahrnuje pojímání krásy v souvislosti s lidským tělem. Zabývá se otázkou ideálu krásy a vývojem vnímání ženského těla v průběhu staletí. To vše se prolíná se současným vlivem médií na člověka. Zaobírá se sociální a mediální konstrukcí reality a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Metodologická část objasňuje, proč byla k výzkumu použita kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza, a výzkumná část...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.