Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The initiation novel as a genre and its elements in selected novels by Hermann Hesse
Smrkovský, Michal ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Glosíková, Viera (oponent)
Teoretický základ této diplomové práce představuje koncept románu zasvěcení, který jako žánr popsala ve svém díle Daniela Hodrová. Ve snaze o hlubší porozumění typickým motivům postav a prostoru obsahuje teoretická část také stručný výklad archetypů, jak je popisuje C. G. Jung. V praktické části jsou zákonitosti románu zasvěcení představeny na románech Demian a Stepní vlk německého spisovatele Hermanna Hesseho. Cílem práce je přinést důkaz o oprávněnosti žánrového zařazení obou děl coby románů zasvěcení, a dále pak využít prostředků teoretické části k podrobné interpretaci průběhu zasvěcení, jež ústřední postavy prodělávají. Na zasvěcení v románu Demian je v této souvislosti nahlíženo jako na předstupeň zasvěcení ve Stepním vlkovi. Výsledkem práce je tak mimo jiné i pokus o popis filosofické souvislosti mezi oběma analyzovanými romány. KLÍČOVÁ SLOVA Demian, Stepní vlk, Hermann Hesse, román zasvěcení, Daniela Hodrová, archetyp
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.
Blues zevnitř: analýza zkušenosti bluesových muzikantů
Lazar, Jan ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak blues prožívají osoby, které tuto hudbu sami produkují. Výzkumná data jsou dvojího druhu: extenzivní a intenzivní. V extenzivní fázi výzkumu byla nejprve prostřednictvím dotazníku kontaktována větší skupina muzikantů a posluchačů. V následné intenzivní fázi část zkontaktovaných muzikantů napsala text na téma "co pro mě znamená blues". Prostřednictvím kvalitativního přístupu jsem analyzoval 16 textů s cílem předložit fenomenologický popis, zachycující, jak zkoumaní muzikanti prožívají blues a jaký smysl mu dávají. Tento fenomenologický popis bude konfrontován s různými teoretickými koncepcemi. Centrálním konceptem pro tuto práci je rámec analytické psychologie, a to především unitární realita E. Neumanna a transcendentní funkce C. G. Junga. KLÍČOVÁ SLOVA Blues, fenomenologie, hlubinná psychologie, prožívání, význam
Genderová analýza vývoje ženských hrdinek v animované tvorbě Walta Disneyho
Daňková, Andrea ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
V diplomové práci se zabývám analýzou příběhů a narativu ve vztahu k tematice genderu. Této analýze pak primárně podrobuji animovanou pohádku Kráska a zvíře studia Disney. V první části se zabývám obecným teoretickým základem pro svou práci a nejdůležitějšími autory a autorkami v této oblasti. Částečně se také dotýkám témat archetypů a logocentrismu. Základ však tvoří literární a filmové feministické teorie a koncept mýtu krásy. V praktické části podrobně analyzuji jednotlivé scény pohádky Kráska a zvíře. Využívám zde poznatky z teoretické části a ukazuji, jak může vypadat nápadný i jemný vliv androcentrické kultury na formu i obsah vypravovaného příběhu.
Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji
Krejčová, Andrea ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Úloha značky v brandingu mistrovství světa v ledním hokeji Cíle: Cílem práce je navržení archetypu značky pro mistrovství světa v ledním hokeji, který bude vycházet především z kvalitativního výzkumu zaměřeného na vnímání značek hokejových mistrovství světa z let 2007-2017. Metody: Důležitou součástí diplomové práce byl marketingový výzkum vnímání značek hokejových mistrovství světa, při kterém bylo využito elektronické a písemné dotazování. Teoretická část vychází především z analýzy dokumentů (teoretická reflexe). V analytické části jsem využila také popisnou analýzu. Výsledky: V diplomové práci byl navržen archetyp značky pro mistrovství světa v ledním hokeji. Archetyp byl pojmenován Férový chlap a nese v sobě některé základní hodnoty typické pro hokejové prostředí (například fair play, přátelství či respekt). Klíčová slova: archetyp, logo, maskot
Rozbor díla Žítkovské bohyně z genderového hlediska
Holinková, Lucie ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Tato diplomová práce je genderovou analýzou díla Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně. Metodologická a teoretická část obhajuje feministickou literární kritiku jako legitimní přístup k textu, představuje metody ženského psaní a čtení a problematizuje otázku literárního kánonu. Dále se věnuje rozboru archetypů, které jsou představeny na základě dnes již klasických feministických textů, a které vystihují typologickou charakteristiku postav a modelové situace románu. S postavami příběhu se pojí zejména archetyp čarodějnice, Déméterovského mýtu a svůdnice, které se zde vzájemně propojují. Kromě archetypů se práce zabývá problematikou stereotypně zobrazovaného ženství a mužství, spiritualitou spojovanou s postavami žen, interpretuje povahu mýtů a reflektuje vztahy mezi postavami románu v rámci genderového řádu. Vlastní analýza ženských a mužských postav se soustřeďuje především na hlavní hrdinky příběhu, které jsou ovlivňovány mužskými protějšky a motivem kletby, jež je pro analýzu tohoto díla zcela klíčový.
Archetyp v pohádkách a výtvarném umění
Kohl, Lukáš ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
ASTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na téma archetypů v pohádkách a jejich vizuální reprezentace ve výtvarném umění. V teoretické části se odkazuji především na práci Carla Gustava Junga a Marie-Louise von Franz, na vlastní zkušenost s pohádkovými příběhy a na data získaná v dotazníku, který se zaměřoval primárně na vizuální představy (barvy a tvary), jež si respondenti asociují s různými pohádkovými postavami. Cílem bylo představit pojem archetyp a jeho možné významy. Druhým cílem bylo definovat literární archetypy evropských pohádek s ohledem na jejich funkce a genderové, stereotypní i vizuální představy, jež se s nimi pojí. V závěru teoretické části se zabývám českými výtvarnými umělci a způsoby, jakými pracovali (nebo pracují) s pohádkovými tématy či motivy, zvláště pak zdůrazňuji vliv symbolismu a secese, důraz je však kladen také na ilustrace pohádkových knížek od počátku 20. století. Ve zbývajících dvou částech mé bakalářské práce navrhuji možné zpracování tématu pohádka v didaktické řadě (pro předměty český jazyk a literatura a výtvarná výchova) a představuji svůj literárně-výtvarný projekt - autorskou pohádkovou knížku. Ve všech částech práce se zabývám také tím, jak je možné jednotlivé archetypy modifikovat nebo aktualizovat. KLÍČOVÁ SLOVA archetyp, pohádka, symbolismus, ilustrace, výtvarná výchova
Myth in French classicist tragedy and in poetry and prose of symbolists
Loskot, Tomáš ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Résumé práce v češtině Tato práce se zabývá fenoménem mýtu ve francouzské literatuře, jmenovitě ve francouzském klasicismu a symbolismu. Konkrétně se pak věnuje dílům Phèdre od Jeana Racina a Thésée od André Gidea. Mezi hlavní cíle práce patří analýza toho, jak představitelé těchto dvou literárních směrů používají mýtus ve svých dílech, co tím chtějí vyjádřit a proč to vůbec dělají. Dalším cílem této práce bylo porovnat, jak se tato literární verze mýtu liší od jeho původní podoby. Aby bylo možné odpovědět na tyto otázky, bylo nutné vymezit jak pojem mýtus, tak pojmy symbol, alegorie, metafora a archetyp. První kapitola se tedy věnuje definici, vymezení a struktuře mýtu v obecném slova smyslu, ale také jeho různým druhům. Prvním z těchto druhů byly mýty a náboženství lidí ze starší i z mladší doby kamenné, na kterých jsme ukázali počátky mýtu v lidské kultuře a také to, jak mýtus vypadá v praxi. Druhý z těchto druhů, které jsme zkoumali, je mýtus Řeků. Ten byl pro naši analýzu nejdůležitější, neboť jak Racine, tak Gide se ve svých dílech věnují právě řeckému typu mýtu. V této podkapitole je také popsán zlom v chápání slova mýtus - původní význam, dle kterého byl mýtus chápán jako něco veskrze pravdivého a posvátného, pozbývá své vážnosti a je vzdělanou společností napříště chápán jako něco neuvěřitelného,...
Vývoj postavy upíra a její vyobrazení v literatuře pro děti a mládež.
Dušková, Hana ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je vývoj postavy upíra a její vyobrazení v literatuře pro děti a mládež. Práce je zaměřena na analýzu pěti děl německy psané literatury pro děti a mládež, jejíž hlavní postavou je upír v různých proměnách. Jedná se o knihy Der kleine Vampir Angely Sommer-Bodenburg, Das Vamperl Renate Welsch, Der Spinat Vampir od Gudrun Pausenwang, Pozor, přilétá Molly! od Dagmar H. Mueller a Drákula a já Andrease Schlütera. Cílem práce je zodpovědět otázku, jakou transformací postava upíra prošla v literatuře pro děti a mládež. Jejím záměrem není pokrýt všechny dostupné knihy v žánru, ale vybírá nejzajímavější reprezentace postavy, tak aby vykazovaly různé odlišné znaky. Proměna je analyzována na základě charakteristiky postav, v níž je pro nás podstatné, jak moc se postava odlišuje od původního archetypu upírů. Archetyp upírů je vytvořen na základě tří děl, která položila základy tradičnímu vyobrazení upíra a sice Upír od Johna Polidoriho, Carmilla od J.S. Le Fanu a Dracula Brama Stokera. V úvodu je stručně popsán antropologický kontext tématu, s ohledem na původ upíra v evropském folkloru. Dále je vymezena problematika literatury pro děti a mládeže a žánry, které se uplatňují v upíří literatuře pro děti a mládež. Cílem analýzy je postihnout proměnu postavy od její naturalistické...
Značka českého hokeje
Kukačková, Nikola ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Landa, Pavel (oponent)
Název: Značka českého hokeje Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je na základě získaných informací navrhnout vhodný archetyp pro značku Český hokej a přiblížit a následnou analýzou dat popsat rebranding značky. Metody: V bakalářské práci jsou použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétněji technika hloubkového interview a elektronického dotazování. V analytické části je využita popisná analýza. Výsledky: Na základě výsledků výzkumu byl navržen archetyp pro značku Český hokej. Výsledným archetypem se stal Hrdina. Dále byl v práci přiblížen a objasněn rebranding značky. Klíčová slova: archetyp, logo, dotazník

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.