|
Prevence úrazů a ochrany zdraví dětí ve vybraných mateřských a základních školách v kontextu elektronických vstupních systémů
Lazárková, Jana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany dětí v mateřských a základních školách v souvislosti s různými druhy vstupních zařízení. Cílem bylo zjistit, jak můžeme co nejlépe zabezpečit a ochránit zdraví dětí ve školách na základě volby vstupního zařízení a zda můžeme změnit míru zabezpečení a ochrany zdraví dětí na školách na základě volby vstupního zařízení. Práci lze rozdělit na dvě části. V první části teoretické jsou specifikovány pojmy vztahující se k této problematice, v části druhé je provedeno a vyhodnoceno dotazníkové šetření, určené ke zmapování situace v mateřských školkách a základních školách kraje Vysočina, v souvislosti s používanými druhy vstupních zařízení a zhodnocením jejich kvality z pohledu pedagogů. Dále jsou zde provedeny a vyhodnoceny polostrukturované rozhovory s řediteli vybraných škol, které ujasňují pohled na okolnosti volby jednotlivých druhů vstupních zařízení. V závěru práce předkládá shrnutí poznatků a navržení možných řešení k optimalizaci bezpečnostní problematiky na školách: zdraví a bezpečnost dětí ve školách můžeme velmi ovlivnit volbou určitého druhu vstupního zařízení - nejméně účinné se dle výzkumu z různých hledisek jeví především typ "telefonu s bzučákem", nejvíce se osvědčily typy zařízení "čipy", "kamerový systém", nebo kombinace...
|
|
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |