Original title:
Benetton - tvůrce nové reklamní řeči
Translated title:
Benetton - creator of the new advertising speech
Authors:
Miškovská, Vanda ; Musilová, Helena (advisor) ; Stein, Štěpánka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Práce sleduje obrazový vývoj italské oděvní firmy Benetton, která oslovila společnost svým netradičním způsobem vyjádření a postojem k propagaci vlastních výrobků. Na jejich vývoji můžeme vidět, jak zprvu zajímavou a šokující reklamu vystřídala reklama zcela běžná a ničím zajímavá. Hlavní zásluhu na světoznámosti značky nese fotograf Oliviero Toscani, který je tvůrcem netradiční formy reklam Benettonu. Je ale patrné, že po jeho odchodu z firmy v roce 2001 odchází i jakýsi pomyslný kreativní duch firmy.My bachelor work follows the evolution of the image of the Italian clothing company Benetton, which addressed society by its unconventional way of expression and attitude to promote their own products. We can see how first interesting and shocking advertising was replaced by ordinary and banal promotion. The main merit of the brand carries world famous photographer Oliviero Toscani, who is the creator of innovative forms of Benetton advertisement. It is evident, that after his departure from the firm in 2001 leaves also certain creative spirit of the company.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/6598