Název:
Marketing nekomerčního projektu: Ladronkafest
Překlad názvu:
Marketing of a Nonprofit Project – Ladronkafest
Autoři:
Niklová, Magdalena ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Vocel, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je Marketing nekomerční ho projektu Ladronkafest. Práce se soustředí na charakteristiku nekomerční sféry, rozdíly mezi komerčními a nekomerčními trhy, subjekty na nich operující a základní pojmy, problémy a překážky, se kterými se na poli nekomerční sféry marketéři setkávají. Cílem je prozkoumat marketingová východiska pro praktické využití nástrojů marketingové a komerční komunikace v neziskové sféře. V praktické části se pak soustředí na konkrétní nekomerční projekt Ladronkafest, festival volného času, sportovně-kulturní event, na kterém popisuje aplikaci marketingových nástrojů v praxi. Soustředí se na komunikační strategii tohoto projektu a hodnotí efektivitu zvolených nástrojů komunikace. Práce se dále věnuje prostoru, který projekt poskytuje neziskovým organizacím pro vlastní marketingovou prezentaci, problematice sponzorských vztahů a přináší hodnotná zjištění ohledně důsledků a přínosů plynoucích z dalších vztahů sponzorského typu, jakou jsou mediální či barterová partnerství.The main topic of this bachelor thesis is the Marketing of a Nonprofit Project -- Ladronkafest. It focuses on the main characteristics of the nonprofit market, the differences between commercial and noncommercial markets, the entities operating in nonprofit business, main issues, problems and obstacles the marketing managers need to face. The main goal is to research marketing theories to learn and understand the tools the marketing and commercial communications offer and to apply them to a real project. The field research provides a comprehensive picture of the applied marketing and communication strategies in case of a concrete project, Ladronkafest, a leisure time festival, sport and cultural event. It describes the instruments employed and evaluates their effects. It also reviews the space given to nonprofit organizations participating on the project for their own promotion and concentrates on the benefits and consequences of the relationships with sponsors and other partnerships of this kind, such as partnership with media and suppliers.
Klíčová slova:
Marketing; Nekomerční sféra; Neziskové organizace; Sponzoring; Marketing; Non-Governmental Organization; Nonprofit Market; Sponsorship
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30233