Original title:
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
Translated title:
Videosequention and their usage by physics education at basic school
Authors:
MATĚJŮ, Petr Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ" poskytuje základní orientaci v problematice použití audiovizuální techniky v prostředí základní školy, se zaměřením na začlenění videozáznamů do výuky fyziky na druhém stupni. Popisuje možnosti využití zdrojů videosekvencí na internetu i návod na jejich úpravu a na vlastní tvorbu. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních videosekvencí do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.The Thesis "Videosequences and their use in teaching physics at the elementary school" provides a basic understanding of the issue of the use of audiovisual technology in an environment at the elementary school, focusing on the integration of video in teaching physics at the second stage. It describes the possibilities of video sources on the Internet and instructions for their preparation and to their own creation. The Thesis is also based on practical experiences that means the inclusion of specific movies in two selected topics in teaching physics.
Keywords:
audiovisual technology; camcorder; data projector; digital camera; interactive whiteboard; kinetic energy; potential energy; teaching physics; teaching technology; video analysis; videosequences; audiovizuální technika; dataprojektor; didaktická technika; digitální fotoaparát; interaktivní tabule; kinetická energie; potenciální energie; videoanalýza; videokamera; videosekvence; výuka fyziky Citation: MATĚJŮ, Petr. Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/20291