Název:
Mýtus, řecké tragédie a jejich současná interpretace
Překlad názvu:
The Myth, the Greek tragedy and their current interpretation
Autoři:
Mikeska, Petr ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá antickým divadlem, resp. řeckou tragédií, starořeckou mythologií, mýty, mystérii. Snažil jsem se vystihnout a pojmenovat fungování a postavení divadla
a náboženství v životě občana starořecké polis. Především ale chci na konkrétním příkladu své absolventské inscenace Euripidova Oresta názorně demonstrovat obtížnosti
a úskalí, se kterými se střetává současný inscenátor starořecké tragédie. Nezanedbatelnými zdroji mého bádání byly i mé praktické zkušenosti z cest po Řecku, především shlédnutá představení v originálním prostředí. Na závěr této práce, jako názornou ukázku, jakým způsobem ze starořeckých tragédií konkrétně vycházejí následující kulturní epochy Evropy, resp. jak zpracovávají jejich témata, jsem zařadil srovnání tří odlišných zpracování tragédie Médea (Médeia).The work discusses antic drama, or more specifically, Greek tragedy, ancient Greek mythology, myths and mystery. I have tried to capture and denominate the function and role of theatre and religion in the life of citizen of an ancient Greek polis. On the specific example of my graduation work ? Euripides?s Orestes ? I want to demonstrate the obstacles and difficulties of staging an ancient Greek tragedy that a modern theatre professional has to deal with. My travels in Greek and watching antic plays staged in the original environment, first of all, rewarded me with bountiful resources for my work. In the last chapters I have also included a comparison of three different stagings of Euripides?s tragedy Médeia to demonstrate the specific influence the ancient Greek drama had over development of European culture in its different stages, i.e. how the classical topics were dramatized in the different periods.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3923