Original title:
Exportní strategie vybrané společnosti
Translated title:
Export strategy of the concrete company
Authors:
Červinková, Tereza ; Průša, Přemysl (advisor) ; Kadlec, Jindřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola definuje samotnou exportní strategii, zejména její marketingovou část včetně základních pojmů, které se k ní vážou. Ve druhé kapitole je představena společnost Crystalex, CZ, jejíž exportní strategii na dvou zvolených trzích autor, prostřednictvím případové studie, analyzuje. Třetí kapitola zdůvodňuje výběr dvou trhů - ruského a brazilského. Následující kapitola se věnuje charakteristickým znakům marketingového mixu na obou trzích i kulturně podmíněným specifikům obchodního jednání společnosti Crystalex, CZ na těchto trzích. Závěrečná část srovnává přístupy společnosti k těmto dvěma odbytištím mezi sebou navzájem a s teoretickými východisky a je doplněna i o vlastní návrhy na zlepšení exportní strategie společnosti Crystalex, CZ.The first part describes the term export strategy itself, especially its marketing part and related theoretical terms. The second chapter introduces the concrete company - Crystalex, CZ. The third part gives reasons for the author's choice of two different foreign markets (Russia and Brazil)as examples of the different approach of the company to the different markets. The following chapter deals with characteristics of export strategies which the company uses to be successful in these different sales areas. The last part summarises the differences in the approach of the company to these markets between each other but it compares the practice with the theory as well. This part includes the author's tips how to improve the export strategy as well.
Keywords:
cultural factors in international marketing; export strategy; international marketing mix; exportní strategie; kulturní faktory v mezinárodním marketingu; mezinárodní marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25646