Original title:
Vývoj sociálních sítí a jejich využití v marketingové strategii značek
Translated title:
Development of social networks and their use in brand strategy
Authors:
Malíková, Kateřina ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Jurek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vývojem sociálních sítí, jejich stručnou charakteristikou a charakteristikou uživatelů v globálním i regionálním rozlišení. Hlavní část se věnuje marketingu v sociálních médiích a za pomoci publikovaných studií rozebírá aktuální situaci využívání sociálních médií firmami ve světě i v ČR. Dále popisuje a hodnotí nejdůležitější aspekty marketingové strategie pro sociální média, s důrazem na strategie značek. V poslední části práce ukazuje uvedené aspekty na příkladech nejúspěšnějších značek ve světě marketingu v sociálních médiích.The thesis deals with development of social networks, their characteristics and characteristics of users from global and regional point of view. The main part of the thesis is concerning social media marketing. It describes and analyzes current situation in social media marketing between firms and the most important aspects of brand strategies within social media. Finally, the thesis shows the aspects on examples of the most successful brands in social media marketing.
Keywords:
brands; Facebook; marketing; social media; social network; Facebook; marketing; sociální média; sociální sítě; značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23783