Název:
Obchodní spolupráce mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií
Překlad názvu:
Business cooperation between the Czech Republic and Saudi Arabia
Autoři:
Šmotková, Marie ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé diplomové práce je představit Saúdskoarabské království jako významného potenciálního obchodního partnera pro české subjekty, a to na základě komplexního a objektivního rozboru faktorů, které by mohly vzájemnou spolupráci ovlivnit. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první z nich se zabývám obecnou charakteristikou Saúdské Arábie, tj. demografickými a geografickými údaji, administrativním členěním, historií a politicko-právním prostředím. Druhá kapitola je věnována ekonomické charakteristice země a soustředím se v ní na vývoj makroekonomických ukazatelů, jednotlivé sektory hospodářství, finanční sektor, zahraniční obchod a investiční klima. Třetí část je zaměřena na obchodní spolupráci mezi ČR a Saúdskou Arábií s důrazem na vývoj vzájemných vztahů, obchodní bilanci a specifika vstupu českých subjektů na saúdský trh včetně analýz SWOT, PESTLE a informací o firmách, které se na tomto trhu již prosadily. Poslední kapitola se týká kulturních odlišností a zmiňuji se v ní o Hofstedeho kulturních dimenzích, postavení žen, hodnotách ve společnosti a samotném obchodním jednání.The aim of this thesis is to introduce the Kingdom of Saudi Arabia as an important potential partner for the Czech business entities based on a comprehensive and objective analysis of factors that could affect the cooperation between these two countries. The thesis is divided into four chapters. The first one deals with the general characteristics of Saudi Arabia, particularly with demographic and geographic data, administrative structure, history and political-legal environment. The second chapter is about the economic characteristics of the country and it concentrates on the development of macroeconomic indicators, the various sectors of economy, finance, foreign trade and investment climate. The third section focuses on business cooperation between the Czech Republic and Saudi Arabia, with an emphasis on the development of mutual relations, trade balance and the specifics of the entry of Czech subjects on the Saudi market, including SWOT and PESTLE analysis and information about companies that have been already successful on the Saudi market. The last chapter is about cultural differences and I mention Hofstede's cultural dimensions, gender issues, values in society and the impact of cultural differences on the business negotiations.
Klíčová slova:
kulturní rozdíly; obchodní spolupráce; podnikatelské prostředí; Saúdská Arábie; business cooperation; business environment; cultural differences; Saudi Arabia
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25294