Název:
SITUACE VÝUKY LITERATURY V RÁMCI HODIN ANGLICKÉHO JAZYKA NA ČESKÝCH STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Překlad názvu:
The Situation of Literature Teaching in English Language Classes in Czech Secondary Schools
Autoři:
MRÁZOVÁ, Anna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Přestože literaturu lze považovat za prostředek ke zlepšení znalostí angličtiny studentů, její role ve středoškolském vzdělávání v České republice není často významná. Literatura by měla být důležitou a nedílnou součástí komplexního rozvoje angličtiny jako druhého jazyka studentů. Cílem této práce je zmapování situace výuky literatury v rámci hodin anglického jazyka na českých gymnáziích. Práce obsahuje teoretický úvod do tématu významu literatury ve výuce a učení se cizím jazykům a výzkum založený na dotaznících vyplněných učiteli i studenty středních škol oboru anglický jazyk, který umožňuje nahlédnout do pohledů účastníků z obou stran vzdělávacího procesu na zkoumané téma.Although literature can be seen as a means of improving students' English proficiency, its role in secondary education in the Czech Republic is often insignificant. Literature should be an important and integral part of the comprehensive development of English as a second language for students. Therefore, the aim of this thesis is to investigate the role of literature in secondary teaching of English as a second language in the Czech Republic. This thesis includes a theoretical introduction to the topic of the importance of literature in language teaching and learning and research based on questionnaires completed by both secondary school English language teachers and students, which provides an insight into the perspectives of participants from both sides of the educational process on the examined topic.
Klíčová slova:
anglický jazyk; gymnázium; literatura; výuka a učení se anglického jazyka; English learning and teaching; languages; literature; secondary education Citace: MRÁZOVÁ, Anna. SITUACE VÝUKY LITERATURY V RÁMCI HODIN ANGLICKÉHO JAZYKA NA ČESKÝCH STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/70289