Název:
Tvorba strategie v podmínkách výrobního podniku
Autoři:
Kozubík, Jan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na identifikaci strategického návrhu v podmínkách výrobního podniku na českém trhu. Cílem práce bylo navrhnout a popsat možné nové strategie na základě dílčích výsledků z analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniku. V práci bylo v rámci vnějšího prostředí využito metod PESTE analýzy a Porterova modelu pěti hybných sil. V rámci vnitřního prostředí bylo využito metody 7S a vybraných poměrových ukazatelů finanční analýzy. Na základě dílčích zjištění bylo v práci využito metod SWOT analýzy a matic EFE, IFE, IE a SPACE. Výsledkem práce je podrobný popis navržené strategie, konkrétní doporučení podniku pro implementaci strategického návrhu a ekonomické hodnocení dopadů strategického návrhu. Strategický návrh v případě aplikování povede ke zlepšení efektivity podniku.The thesis is focused on the identification of a strategic proposal in the conditions of a manufacturing company on the Czech market. The aim of the thesis was to propose and describe possible new strategies based on partial results from the analysis of the internal and external environment of the company. The thesis used the methods of PESTE analysis and Porter's five driving forces model in the external environ-ment. Within the internal environment, the 7S method and selected ratios of finan-cial analysis were used. On the basis of partial findings, the thesis used SWOT analysis methods and EFE, IFE, IE and SPACE matrices. The result of the work is a detailed description of the proposed strategy, specific recommendations of the subenterprise for the implementation of the strategic proposal and economic evaluation of the impact of the strategic proposal. The strategic proposal, if applied, will lead to an improvement in the efficiency of the company.
Klíčová slova:
EFE; external analysis; externí analýza; IE; IFE; internal analysis; interní analýza; poměrové ukazatele; ratio indicators; SPACE; strategie; strategy; SWOT