Název:
Požadavky na rozvoj manažera v současném řízení lidských zdrojů
Překlad názvu:
Requirements for manager development in the current human resources management
Autoři:
ŠPERLOVÁ, Radka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé bakalářské práce bylo vymezit požadavky na rozvoj manažera v jedné strojírenské firmě. Toto téma považuji za velmi důležité. Manažeři mají významné postavení v každé firmě, podniku apod. Přispívají k úspěšnosti organizace tím, že dosahují toho, aby ostatní lidé vynakládali své nejlepší schopnosti a úsilí, ale také tím, že sami manažeři vynakládají své nejlepší schopnosti a úsilí. Manažeři jsou odpovědni za dosahování požadovaných výsledků. Abych získala potřebné informace, předložila jsem výběrovému vzorku manažerů dotazník, jehož otázky se týkaly základních informací o manažerech (např.věk, vzdělání, doba působení ve vedoucí pozici), samostatného vzdělání (nejdůležitější oblasti vzdělávání, hodnocení vzdělávacích aktivit apod.), ale i např.hodnocení pracovního prostředí, vlastností manažera nebo motivace podřízených zaměstnanců. Zkoumaná firma má velmi dobře fungující centrální personální oddělení, které zajišťuje školení pro všechny zaměstnance firmy. Za pozitivní zjištění považuji, že shodně pro všichny manažery je další vzdělávání důležité, přestože většina z nich má za sebou bohaté zkušenosti z dlouholeté praxe. Zároveň ale ne všichni manažeři by byli ochotni se věnovat např.dalšímu víceletému vzdělávání, což je dáno i vyšší věkovou strukturou manažerů. Zjistila jsem, že firma obchoduje hodně se zahraničím, zejména s německy mluvícími zeměmi a na základě odpovědí z dotazníku bych doporučila některým manažerům jazykové kurzy. Bohužel jazykové kurzy patří v současné době mezi nejčastěji omezované benefity firem. Zároveň ale musím říct, že pracovníci, kteří pravidelně jednají se zahraničními firmami, mají velmi dobré jazykové znalosti. Většina zkoumaných manažerů ve firmě považuje za nejdůležitější odborné znalosti, přesto bych doporučila i více se věnovat pracovním vztahům mezi zaměstnanci v týmu nebo dostatečné motivaci podřízených zaměstnanců. Na závěr bych chtěla říct, že vzdělání manažerů v dané firmě je na dobré úrovni a že další rozvoj manažera je vždy jeho samostatným rozvojem, protože žádná firma nemůže být odpovědná za další rozvoj svých zaměstnanců. The aim of my bachelor{\crq}s work was to define manager development requirements in an engineering company. I consider such topic as essential. Managers play a significant role in any firm, company, etc. They contribute to company achievements and prosperity by their own efforts and because they not only make employees put their best skills and efforts to give their best performance, but they themselves put in their best skills and efforts as well. The managers are responsible for obtaining the results demanded. In order to gain needed information, the selected group of managers were submitted a questionnaire survey whose questions and enquiries concerned basic information about the managers (age, education, period spent in a managing post), education itself (the most important areas of education, assessment of educational activities, etc.) as well the assessment and evaluation of their working environment, manager{\crq}s traits of character or motivation of the employees. The surveyed company has developed a well functional personnel department ensuring trainings for all the company employees. As positive finding, I consider the fact that the managers in general find further education as beneficial and important, even though the majority has gained rich experience drawn from years of work practice. At the same time however, not all of the managers would be willing to devote their time to further, several-year education, which is more or less the consequence of the higher age structure of the manager sphere. I found out that the company dealt with foreign customers and clients a lot, with German speaking companies in particular and on the base of the answers provided in the questionnaire I would suggest regular language courses tailored for some of the managers. Unfortunately, language courses in general are now considered as benefits and perks being limited in most companies. On the other hand, I have to admit that the employees dealing with foreign companies on regular basis prove their language skills on a high, professional level. Most of the examined managers consider expert knowledge as the most essential. However, I would recommend them to pay more attention to working relationships among the employees working in teams as well as to focus on sufficient motivation of their inferiors. In conclusion, I would like to point out that the education of the managers in the surveyed company is on a high professional level and that the further development of each manager is his or her own personal development, as no company cannot be responsible for further development of its employees.
Klíčová slova:
manažer; metody rozvoje manažerů; osobní kvalita; vzdělání; education; manager; methods of manager development; personal quality Citace: ŠPERLOVÁ, Radka. Požadavky na rozvoj manažera v současném řízení lidských zdrojů . České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15123