Název:
My Teenage Dream Never Ended
Překlad názvu:
My Teenage Dream Never Ended
Autoři:
Jarošová, Sára ; Zálešák, Jan (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
V diplomové práci se zabývám tématem post paměti, přemýšlím nad možnostmi (ne)životaschopnosti budoucnosti v kontextech, kde minulost zůstává stále přítomna. Člověk vyrůstá v příbězích předcházejících jeho narození. Svoje vlastní příběhy tak často neúmyslně formuje traumatickými událostmi, které z časového principu nelze přenést, pochopit ani znovu vytvořit. Diplomová práce leží na pomezí abstraktní roviny péče o paměť, procesem mapování a přehodnocování vlastní definice toho, co je domov postavený na rodinné historii. Vytvářím dystopické video odehrávající se v budoucnosti, v digitálně vytvořeném světě po rozpadu současného světa, jak jej známe. Současnost se pod řetězci světových, politických, ekologických a ekonomických krizí hroutí, což je jedním ze znaků sdílené přítomnosti, jež se raději utopicky dívá do budoucnosti anebo hledá melancholickou útěchu v minulosti. Ale co dělat, když ani minulost definující naší vlastní historii neexistuje vůbec, anebo v rozostřených střepech dětských vzpomínek a budoucnost nám nemá, co nabídnout?
In my diploma thesis, I work with the theme of post memory, possibilities of the (un)viability of the future in contexts where the history remains always present. A person grows up in stories that precede birth. So often we unintentionally shape our own stories with traumatic affairs which due to the principle of time cannot be transferred, understood or recreated. My diploma thesis balances on the border of the abstract level of memory care through the process of mapping and reassessment of one’s definition of what a home is based on family history. I have created a dystopian video that takes place in the future in a digitally created world after the colaspe of the contemporary world as we know it. The present is collapsing due to global, political, ecological and economic crises. Those are signs of a shared present in which we prefer to look utopically to the future or seek a melancholic solace in the past. But what to do when even the past that defines our own history doesn’t exist at all, or if it does, it exists in blurred fragments of childhood memories; what to do when the future has nothing to offer us either?
Klíčová slova:
3D; digitální realita; dystopická budoucnost; herní engine; kolektivní paměť.; meta člověk; spolupráce; transhistorie; video art; virtualita; 3D; collaboration; collective memory.; digital reality; dystopian future; game engine; meta human; transhistory; video art; virtuality
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209523