Název:
Využití prvků tanečně pohybové psychoterapie v aktivitách pro předškolní děti s narušenou komunikační schopností
Překlad názvu:
Using elements of dance-movement psychotherapy in activities for preschool children with communication impairment
Autoři:
PÁTKOVÁ, Eva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se bude zabývat tématem pohybových činností v mateřské škole pro děti s narušenou komunikační schopností, možnostmi obohacení těchto činností o přístupy tanečně pohybové psychoterapie. Teoretická část bude rozebírat psychomotorický vývoj předškolního dítěte a možnosti pohybových činností v rámci docházky do mateřské školy, nejčastější diagnózy dětí s narušenou komunikační schopností a tanečně pohybovou terapií i s jejími principy (se zaměřením na děti s narušenou komunikační schopností). Cílem praktické části práce bude vytvořit a v praxi odzkoušet program zaměřený na možnost sebevyjádření dětí skrze pohyb, tanec a hudbu. V MŠ pro děti s narušenou komunikační schopností bude vytvořený program realizován a zkušenost s tímto programem (pozorování, zpětná vazba od dětí, zpětná vazba od pedagogů) bude zaznamenána, vyhodnocena a navrhnou se případné úpravy v pohybových činnostech.This thesis deals with the topic of physical activities in kindergarten for children with impaired communication skills, the possibilities of enriching these activities with dance-movement psychotherapy approach. The theoretical part contains an analysis of the psychomotor development of a preschool child and the opportunities of movement activities in the context of kindergarten attendance, the most common diagnoses of children with impaired communication skills, as well as dance-movement therapy and its principles (with a focus on children with impaired communication skills). The aim of the practical part of the thesis is to create and test in practice a program focused on the possibility of children's self-expression through movement, dance and music. Such formed programme is implemented in a kindergarten for children with impaired communication skills and the experience with this programme (observation, feedback from children, feedback from teachers) is recorded, evaluated and possible adjustments in movement activities are proposed.
Klíčová slova:
narušená komunikační schopnost; neverbální komunikace; předškolní věk; Tanečně pohybová terapie; Dance-movement therapy; impaired communication skill; non-verbal communication; preschool age Citace: PÁTKOVÁ, Eva. Využití prvků tanečně pohybové psychoterapie v aktivitách pro předškolní děti s narušenou komunikační schopností. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/65272