Název:
Výuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahrad
Překlad názvu:
Teaching biology and mathematics with the use of model school gardens
Autoři:
KOSOVÁ, Kamila Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce bylo vypracovat vzdělávací nabídku využitelnou při výuce ve venkovním prostředí na 2. stupni základních škol. V sérii komplexních úloh jsou uplatňovány principy interdisciplinárního přesahu mezi přírodopisem a matematikou. Teoretická část sumarizuje problematiku RVP, ukotvení přírodopisu a matematiky v RVP ZV, mezipředmětových vztahů a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny matematiky a přírodopisu. Skládá se z osmi aktivit aplikovaných při výuce na školní zahradě. Většina aktivit je však proveditelná i v prostředí parků nebo učebny. Jednotlivé aktivity obsahují metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky. Pracovní listy byly v důsledky pandemie Covid-19 zhodnoceny patnácti učiteli z praxe při strukturovaném rozhovoru a na podkladě jejich připomínek upraveny do finální verze. Odpovědi respondentů strukturovaného rozhovoru jsou součástí kapitoly Diskuze.The aim of the diploma thesis is to develop an educational offer usable for outdoor teaching at upper primary schools. The interdisciplinary principles between the school subjects of biology and mathematics are applied in a series of complex tasks. The theoretical part summarizes the issues of the FEP (Framework Education Programme), also the anchoring of natural history and mathematics in the FEP BE (Framework Education Programme for Basic Education) and lastly the interdisciplinary relationships and the use of school gardens. The main benefit of this work is a development of a specific curriculum for subjects of mathematics and natural history. It consists of eight activities applicable to teaching in school gardens. However, most activities are suitable for both outdoors and indoors teaching. Individual activities include a methodological sheet for teachers and a worksheet for students. By reason of the Covid-19 pandemic, the worksheets were evaluated by fifteen practicing teachers using a structured interview method. Final versions of the worksheets were finished based on their comments and observations. Respondents' answers are included in the chapter Discussion.
Klíčová slova:
matematika; mezipředmětové vztahy; pracovní listy; přírodopis; základní škola; školní zahrada; biology; interdisciplinary relations; mathematics; primary school; school garden; worksheets Citace: KOSOVÁ, Kamila. Výuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahrad. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61130