Název:
Systém BSC a možnosti jeho uplatnění ve vybrané firmě
Překlad názvu:
System Balanced Scorecard and possibilities of its using in a certain firm
Autoři:
VRCHOTA, Jaroslav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Metoda Balanced Scorecard je velmi mladá a aktuální. Je syntézou marketingu, hodnocení interních procesů, financování a ekonomiky, inovací a růstu firmy se silnou vazbou na strategii a měření výkonnosti podniku. Cílem diplomové práce je poukázat na skutečnost, že Balanced Scorecard je užitečným nástrojem, kterým lze převést strategii do reálné podoby, dosáhnout tak komplexního pohledu na celý podnik a poznat co se skrývá v pozadí finančních výsledků. V práci je kladen důraz na definování cílů a jejich vzájemné propojení. Holdingově uspořádané společnosti MOTOR JIKOV Group, kde jsem zpracovával svou diplomovou práci, zatím nevyužívají koncept Balanced Scorecard. Přesto je jejich prioritou mít vyvážený celý systém hodnocení výkonnosti firmy a nepreferovat pouze finanční ukazatele. Snaží se zahrnout i ostatní {\clqq}perspektivy`` (tak jak jsou v BSC označovány oblasti zájmu) - spolupracovníky (perspektiva učení se a růstu), zákazníky a interní podnikové procesy.The Balanced Scorecard method is a very young and up-to-date method. It is a marketing synthesis, assessment of internal processes, financing and economy, innovation and growth of the company with a strong relation to the strategy and measuring company efficiency. The objective of this Diploma thesis was to show the reality that Balanced Scorecard is a useful tool, which can transform strategy to the real form, achieve a complex view on the whole company and get to know what is hidden on the background of financial results. In the thesis the stress is put on defining the targets and their initerrelation. Holding organized companies of MOTOR JIKOV Group, where I worked on my Diploma thesis, do not use the concept of Balanced Scorecard yet. Despite this, their priority is to have the whole balanced system of assessment of company performance and they do not to prefer only financial indicators. They try to include even other ``perspectives`` (as in BSC spheres of interests are shown) - fellow-workers (perspective of learning and growth), customers and internal company processes.
Klíčová slova:
Balancced Scorecard; Motor Jikov Group; Perspektivy; Strategie; Balancced Scorecard; Motor Jikov Group; Perspective.; Strategy Citace: VRCHOTA, Jaroslav. Systém BSC a možnosti jeho uplatnění ve vybrané firmě. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/3498