Název:
Návrh výuky tématu Voda na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Suggestions for Teaching the Topic Water at Lower-secondary School
Autoři:
Vávra, Vojtěch ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá aktuálními trendy v didaktice vzdělávací oblasti Člověk a příroda, zejména pak projektovou výukou a integrací přírodovědných předmětů. Cílem práce je navrhnout a vyhodnotit výuku, která se věnuje tématu Voda v různých tematických okruzích průřezového tématu Environmentální výchova, za použití různých výukových postupů. Vyhodnocení probíhá na základě reflexí od žáků i ostatních pedagogů a kromě podnětů k metodám, formám a organizaci výuky sleduje naplnění cílů kognitivních a afektivních. Výsledky ukazují, že prostřednictvím této výuky došlo k naplnění vzdělávacích cílů. V závěru jsou pak formulovány konkrétní návrhy pro zlepšení a zefektivnění celé výuky.The work deals with current trends in the didactics of the educational field of Man and Nature, especially project-based teaching and the integration of science subjects. The goal of the thesis is to design and evaluate teaching that is devoted to the topic of Water in various thematic areas of the cross-cutting topic of Environmental Education, using different teaching methods. The evaluation takes place on the basis of reflections from pupils and other pedagogues and, in addition to suggestions for methods, forms and organization of teaching, monitors the fulfillment of cognitive and affective goals. The results show that the educational goals were fulfilled with the help of this lesson. At the end, specific proposals are formulated for improving and streamlining the entire teaching.
Klíčová slova:
2. stupeň ZŠ; Environmentální výchova; integrace předmětů; voda; výuka biologie; biology teaching; Environmental education; integration of subjects; lower-secondary shools; water