Název:
Virtuální realita jako nástroj pro diagnostiku a terapii v medicíně
Překlad názvu:
Virtual reality as a tool for diagnosis and therapy in medicine
Autoři:
Kadlec, Jiří ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Mucha, Ján (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Využití virtuální reality (VR) v hodnocení a při léčbě, či terapii závažných neurodegenerativních nebo neurovývojových onemocnění představuje potencionální alternativu standardních metod a je nyní objektem mnoha studií a výzkumů. Jedním z cílů práce je detailní rešerše a analýza tohoto využití. Dalším cílem je průzkum a analýza možností vývoje VR aplikací. Hlavním cílem je návrh a implementace VR aplikace pro terapii a diagnostiku pacientů s Parkinsonovou chorobou. Jedná se o aplikaci obsahující adaptační prostředí a tři navržené cvičení na základě existujících metod pro diagnostiku a terapii pacientů s PD. Aplikace umožňuje mimo jiné také ukládat data ze cvičení (například data o poloze a rotaci ovladačů atd.). Implementace byla, s důrazem na přizpůsobení pacientům a minimalizaci vzniku VR nemoci, provedena v enginu Unity a v programovacím jazyce C#.
The use of virtual reality (VR) in the diagnosis and treatment of severe neurodegenerative or neurodevelopmental diseases is a potential alternative to standard methods and is now the subject of many studies and research. One of the objectives of the thesis is a detailed research and analysis of this usage. Another objective is to research and analyze the options of developing VR applications. The main objective of the thesis is the design and implementation of VR application for therapy and diagnosis of patients with Parkinson's disease. The application contain an adaptive environment and three designed exercises based on existing methods for diagnosis and therapy of patients with PD. Among other things, the application also allow you to store exercise data (such as position and rotation data of controls etc.). The implementation was done in the Unity engine with C# as a programming language, with an emphasis on patient adaptation and minimizing the development of VR disease.
Klíčová slova:
Oculus Quest 2; Parkinsonova choroba; Unity; Virtuální realita; VR aplikace; VR nemoc; Oculus Quest 2; Parkinson’s disease; Unity; Virtual reality; VR application; VR sickness
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/205498