Original title:
Analýza služeb cestovního ruchu v regionu Jihlavsko
Translated title:
Analysis of tourism services in Jihlava region
Authors:
TŘÍSKOVÁ, Hana Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Na počátku práce byly stanoveny určité cíle, které byly také splněny. V práci byla provedena Situační analýza zabývající se základními aspekty potřebnými pro analyzování služeb cestovního ruchu v daném regionu. Zhodnoceno bylo geografické, demografické a historické vymezení. Opomenut nebyl ani cestovní ruch. Poté následovala analýza a zhodnocení služeb cestovního ruchu a to především služeb základních, mezi něž patří ubytovací, stravovací a informační služby. Na základě teoretického podkladu byl proveden v šetřené oblasti marketingový výzkum. Jeho výsledkem byl poté návrh marketingového opatření. Díky těmto výsledkům bylo možno zhodnotit také stanovené pracovní hypotézy, které zněly: 1. Jihlavsko není jako turistický region dostatečně propagován. 2. V regionu Jihlavsko je nedostatečně vyvinutá agroturistika, ačkoli k tomu má region výrazný potenciál. The title of this Bachelor thesis is Analysis of tourism services in Jihlava region. At beginnig were defined exact aims, which were also accomplished. At first was written the Situational Analysis solving the main aspects needed for analysing tourism services in Jihlava region. It was mentioned geografical, demografical a historical delimitation as well as tourism sector. The second part of this Bachelor thesis is Classification of tourism services mainly accommodation, boarding and enquiry offices. On the basis of teoretical principles was executed Marketing Research. Thanks to the results was compiled Proposal of marketing improvement. The result was also estimation of defined hypothesis, which were: 1. Jihlava region is not sufficiently propagated. 2. In Jihlava region is not sufficiently developed agroturism, although this region has a great potential.
Keywords:
accommodation; agroturism; hospitality; infomational services; marketing research; tourism; tourism services; agroturistika; cestovní ruch; informační služby; marketingový výzkum; služba cestovního ruchu; stravování; ubytování Citation: TŘÍSKOVÁ, Hana. Analýza služeb cestovního ruchu v regionu Jihlavsko. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8833