Original title:
Canisterapie v prostředí mateřské školy
Translated title:
Canisterapie in Preschool Setting
Authors:
HOŘEJŠÍ, Zuzana Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu. The school leaving thesis is elaborated in order to make a connection of canistherapy with the environment of kindergartens. The thesis is devided into two main parts. The theoretical part concerns the development of an individual and the problems of canistherapy and its methods. The practical part reveals a possible connection of canistherapy effects and the environemnt of kindergartens. The aim of the practical part is to find out how the teachers are informed about this term.
Keywords:
canis; canistherapy; children; dog; education; feedback; kindergarten; preschool education; teachers knowledge of canistherapy; canis; canisterapie; děti; informovanost učitelů o canisterapii; mateřská škola; pes; předškolní výchova; vliv; výchova Citation: HOŘEJŠÍ, Zuzana. Canisterapie v prostředí mateřské školy. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12076