Název:
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Překlad názvu:
Dance and movement education as a new field in the Framework education programme for primary education
Autoři:
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.The bachelor thesis Dance and Movement Education as a New Field in the Framework Education Programme for Primary Education attends to characterization of dance and movement education as a field. It considers its embodiment in primary education's curriculum, defines its educational goals and field content and adverts to its contribution for education of primary schools' students. In the first part the Framework Education Programme and its development are introduced. The second part considers the dance and movement education outside the context of Framework Education Programme for Primary Education, provides information of basic principles and activities. The third and fundamental part consists of dance and movement education within the purview of Framework Education Programme for Primary Education. The goals and competences developed by dance and movement education are defined in more detail. Mutual goal and content interconnectiveness to other educational fields is emphasized. The thesis comes to a conclusion that dance and movement education as a new field of primary education can provide a suitable room for versatile development of students' personalities and hence help to fulfill the main goals of primary education.
Klíčová slova:
doplňující vzdělávací obor; klíčové kompetence; Rámcový vzdělávací program; Taneční a pohybová výchova; základní vzdělávání; additional educational field; Dance and movement education; Framework Education Programme; key competencies; primary education