Název:
Humor prostřednictvím botů na sociální síti Twitter
Překlad názvu:
Humor on Twitter via bot accounts
Autoři:
Neuman, Michal ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl zmapovat využití humoru v produkci příspěvků vybraných automatizovaných účtů na Twitteru a reakce uživatelů na tyto příspěvky. Teoretický základ pro studii představují především teorie humoru, optikou kterých je Twitterbotů nahlíženo. Pro širší kontext je také představen fenomén "nových médií", sociálních médií a automatizace, u které se bližší pozornost věnuje Twitterbotům. V rámci analýzy vybraných Twitterbotů byla využita kombinace kvantitativních a kvalitativních výzkumných technik. Kvantitativní metody byly použity k deskripci zkoumaných účtů a k výběru užšího detailní analýze. U kvalitativní analýzy byla provedena obsahová analýza s induktivně deduktivně vytvořenými kategoriemi, pomocí které byly zodpovězeny výzkumné otázky týkající se převažující teorie humoru jednotlivých příspěvků včetně forem reakcí na dané příspěvky a jejich tematiky. V rámci jednotlivých účtů jsou popsány dílčí výsledky, v závěrečné interpretovány v širším kontextu.This paper aims to map the use of humour in the production of posts by selected automated Twitter accounts and users' reactions to such posts. The theoretical basis for this study is primarily provided by theories of humour, through the lens of which the issue of humour via Twitterbots is viewed. To provide a broader context, the phenomenon of 'new media', social media and automation is also introduced, within which Twitterbots are given closer attention. A combination of quantitative and qualitative research techniques were used in the analysis of the selected Twitterbots. Quantitative methods were used to describe the accounts under study and to select a narrower sample for detailed analysis. The qualitative analysis used a content analysis method with inductively and deductively created categories to answer research questions regarding the prevailing theory of humour, forms of responses to the posts and their themes. Within each account, partial results are described, and then combined and interpreted in a broader context in the final discussion.
Klíčová slova:
automatizace; boti; Humor; kvalitativní výzkum; obsahová analýza; sociální média; Twitter; Twitterboti; automation; bots; content analysis; Humor; qualitative research; social media; Twitter; Twitterbots