Original title:
Výluka prezenční výuky během pandemie covid-19: odhad neviditelných ekonomických ztrát
Translated title:
The gap of in-person teaching during the Covid-19 pandemic: estimation of invisible economic losses
Authors:
Jann, Ole ; Münich, Daniel ; Zapletalová, Lucie Document type: Research reports
Year:
2021
Language:
cze Series:
Studie IDEA, volume: 2/2021 Abstract:
[cze][eng] Studie dopadů dávnějších školních výluk, školních absencí a již i několik zahraničních dopadových studií z období pandemie covid-19 ukazují, že výluka prezenční výuky způsobená pandemií bude mít i v Česku výrazné negativní dopady na vzdělávací výsledky žáků a zvýšení vzdělanostních nerovností. Snížená úroveň vzdělání se velmi pravděpodobně promítne i do budoucích výdělků současných žáků a studentů, a to po dlouhé dekády jejich produktivního života.Studies of the impact of school closures and school absences as well as impact studies already carried out abroad into the Covid-19 pandemic period all show, that the gap in in-person teaching caused by the pandemic will have a substantial negative impact on pupils' educational outcomes and will increase educational inequalities. The loss of learning will very likely lower the future earnings of current pupils and students for decades of their productive life.
Keywords:
Covid-19 pandemic; future earnings; school closures Project no.: StrategieAV21/22 Funding provider: AV ČR