TY - THES TI - Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou TT - The profession of a teaching assistant at a primary school from his own perspective AU - Kuberová, Kristýna AB - The rigorous work of the profession of teaching assistant at primary school in its own perspective, is based on the diploma thesis, where the profession of teaching assistant was of interest. She discussed pedagogical assistants in terms of motivation, which led the actors to perform the profession, in terms of demands on this profession, cooperation with teachers, students and their parents. The work also examined the position / role of teaching assistants in the school and looks at the self-perception of the actors themselves. Rigorous work is largely built on this basis. The work is divided into two parts, ie the theoretical part and the practical part. In the theoretical part, the reader is first acquainted with the trend of inclusive education, the division of pupils with special educational needs and the establishment of support measures, which include, among other things, the profession of teaching assistant. Emphasis is also placed on legislation and legislative changes to Decree 27/2016 Coll., Which are valid from the beginning of 2020. According to which the profession of TA has changed, for example, in the method of financing, sharing with other students, etc. Furthermore, the reader is acquainted with the theoretical the profession of teaching assistant, the origin and development of... AB - Rigorózní práce Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou, vychází z práce diplomové, kde byla předmětem zájmu profese asistenta pedagoga. Pojednávala o asistentech pedagoga z hlediska motivace, která aktéry vedla k výkonu profese, z hlediska nároků na tuto profesi, spolupráce s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Práce také zkoumala postavení/roli asistentů pedagoga ve škole a nahlíží na sebepercepci samotných aktérů. Rigorózní práce je z velké části postavena na tomto základě. Práce je rozdělena na dvě části tj. na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen s trendem inkluzivního vzdělávání, dělením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a ustanovením podpůrných opatření, do kterých mimo jiné patří i profese asistenta pedagoga. Důraz je kladen také na legislativu a legislativní změny vyhlášky 27/2016 Sb., které jsou platné od začátku roku 2020. Dle které se profese AP změnila například ve způsobu financování, v možnosti sdílení mezi ostatní žáky atd. Dále je čtenář seznámen s teoretickým ukotvením profese asistenta pedagoga, vznikem a vývojem této profese. Dále se v textu pojednává o identitě a profesní identitě aktérů a o odbornostech a osobních předpokladech, které jsou pro výkon profese nezbytné. Dále je pojednáváno o... UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/124537 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-437895 A2 - Frombergerová, Anna A2 - Pavlas Martanová, Veronika LA - cze KW - asistent pedagoga KW - inclusion KW - postavení KW - professional identity of teaching assistants KW - support measures KW - žáci se speciálními vzdělávacími potřebami KW - pupils KW - role asistentů pedagoga ve třídě KW - teaching assistant KW - pupils with special educational needs KW - parents and teaching assistants KW - inkluze KW - spolupráce vyučujících KW - school KW - žáků KW - profesní identita asistentů pedagoga KW - rodičů a asistentů pedagoga KW - podpůrné opatření KW - cooperation of teachers KW - škole KW - role of teaching assistants in class KW - position PY - 2021 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -