Original title:
Využívání aktuálních didaktických metod ve vzdělávání zaměstnanců v organizacích
Translated title:
Use of Current Didactic Methods in Employee Education in Organizations
Authors:
Rauchová, Kristýna ; Gruber, Jan (advisor) ; Šerák, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza aplikace aktuálních didaktických metod vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Hlavním východiskem práce pro teoretickou část je literatura zaměřující se na aktuální didaktické metody, pro empirické šetření je to zúčastněné pozorování a porovnání teoretických východisek Design Sprint metody v komparaci s reálným využitím těchto východisek v praxi. Nejprve je práce zaměřena na charakteristiku vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací cíle a formy. Následně je věnována pozornost jednotlivým aktuálním didaktickým metodám. Poté pomocí zúčastněného pozorování bylo zjištěno, jakým způsobem se využívá Design Sprint při vzdělávání zaměstnanců v organizacích a zdali v praxi dochází k modifikaci této metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This thesis aims to analyse the application of current didactic methods to staff education. The main point of departure for its theoretical section have been several studies treating current didactic methods; the empirical research rests on monitoring and comparison and contrasting of the theory posited by the Design Sprint method with its use in practice. First, the aims and formats of staff education are defined. Next, individual didactic methods are outlined. Eventu- ally, we look at how Design Sprint methods are adjusted in real-life scenarios, by monitoring staff education in an organisation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
lector|corporate learning|trends in adult education|adult education|organization|adult education methods|gamification|Design Sprint|experience education; lektor|vzdělávání v organizacích|trendy ve vzdělávání dospělých|vzdělávání dospělých|organizace|metody vzdělávání dospělých|gamifikace|Design Sprint|zážitkové učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/122621