Original title:
Využití hudby ve vybraných typech prodejen
Authors:
Kozáková, Ivana Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] KOZÁKOVÁ, I. Využití hudby ve vybraných typech prodejen. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Diplomová práce se zaměřuje na využití hudby ve vybraných typech prodejen. Pro zhodnocení současného stavu byly zvoleny návštěvy prodejen (n = 62). Ke zjištění, jak spotřebitelé hudbu na pozadí vnímají a jak je ovlivňuje, bylo využito zejména dotazníkového šetření, uskutečněného v laboratorních podmínkách (n = 104), a hloubkových rozhovorů (n = 41). Respondenti byli ve věku 18-30 let. Na základě získaných dat byl zjištěn vliv hudby na zákazníka v obchodním prostředí. Nepodařilo se prokázat závislost mezi cenovým hodnocením produktů a přítomností reprodukované hudby u laboratorního experimentu. Výsledky výzkumu umožnily v rámci cílové skupiny formulovat vhodná doporučení pro prodejce.KOZÁKOVÁ, I. The use of music in selected types of stores. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2017. The diploma thesis focuses on the use of music in selected types of stores. To evaluate the current state, store visits (n = 62) were selected. To find out how consumers perceive background music and how it affects them, a questionnaire survey, conducted in laboratory conditions (n = 104) and in-depth interviews (n = 41), were used. Respondents were aged 18-30 years. On the basis of the data obtained, the impact of music on the customer in the business environment was determined. There was no evidence of dependence between product price evaluation and the presence of reproduced music in a laboratory experiment. The research results enabled within the target group to formulate appropriate recommendations for the vendors.
Keywords:
chování spotřebitele; hudba; nákupní atmosféra; smyslový marketing; vliv hudby