Název:
Návrh centra pro námětové hry dětí v předškolním zařízení
Autoři:
Aujeská, Nikol Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Aujeská N. Návrh centra pro námětové hry dětí v předškolním zařízení. Bakalář-ská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá návrhem a následnou realizací centra pro námě-tové hry. Námětové centrum divadlo bude sloužit dětem ke hře a k jejich vše-strannému rozvoji. Práce je koncipována tak, aby zjištěné informace, které jsou uvedeny v literární části, sloužily jako zdroj materiálu pro samotnou vlastní práci. Teoretická část se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, jeho motorickým, kognitivním a emočním vývojem. Dále jsou zde popsány poža-davky na dětský nábytek obsahující normy a vyhlášky, týkající se bezpečnostních a hygienických požadavků. V práci jsou také popsány tělesné proporce předškol-ních dětí a jejich potřeby a také typologické rozdělení nábytku v mateřských ško-lách. Poslední kapitola se zabývá prostředím mateřské školy, kde jsou popsány pojmy jako podnětné prostředí, dramatika v mateřské škole a centra aktivit, které byly důležité při tvorbě vlastní práce. Součástí praktické části je rešerše současné nabídky divadel pro předškolní zařízení a následný průzkum divadel v mateřských školách. Návrh je vytvořený primárně pro potřeby Mateřské školy Skřivánek. Je ale možné ho s malými úpravami použít i do jiného veřejného interiéru. Konečná po-doba návrhu vychází z poznatků získaných v teoretické části práce a při odbor-ných konzultacích. Návrh je zpracován formou 3D vizualizace v programu 3ds Max a doplněn výkresovou dokumentací.Aujeská N. Design of centre for children´s thematic games in a preschool facility. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2017. The bachelor thesis describes design and realization of the centre for thema-tic games. Thematic centre is going to take part in children games and their evolu-tion. Information, that are listed in theoretical part are source for the work itself. Preschool children´s motoric, cognitive and emotional evolution is described in theoretical part. There are also children´s furniture safety and hygienic stan-dards and regulations described in this part. Theoretical part contains informati-on about physical proportions of preschool children and their needs, typological division of furniture in nursery school. Important expressions as stimulating envi-ronment, dramatics in nursery school and center of activity together with school surroundings are described in last chapter of theoretical part. Practical part consists of research of actual offer of theatres for preschool facilities and personal research in couple of nursery schools. Theatre was designed for Mateřská škola Skřivánek purposes, but it can be used in any other public interior with just a few modifications. The final form of the design is based on the knowledge gained in the theoretical part of the thesis and expert consultations. The design is 3D rendered in 3ds Max and completed with drawing documentation.
Klíčová slova:
divadlo; námětové centrum; předškolní věk