Original title:
Chovanie spotrebiteľa pri výbere nákupného miesta s potravinami v Brne
Authors:
Kavoň, Filip Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Kavoň, F. Chování spotřebitele při výběru nákupního místa s potravinami v Brně. Brno, 2019. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Hlavním předmětem práce je analýza chování spotřebitele. Vybraným trhem, na kterém je spotřebitelské chování pozorováno, je trh potravin v Brně. V rámci výzkumu jsou v práci použity 2 výzkumné metody, mezi které patří dotazníkové šetření a metoda focus groups. Výsledkem práce je návrh marketingových doporučení vedoucích k podpoře prodeje pro subjekty působící na vybraném trhu.Kavoň, F. Consumer behavior when choosing a place for grocery shopping in Brno. Brno, 2019. Master thesis. Mendel university in Brno, Faculty of Business and Economics. The main subject of the thesis is the analysis of consumer behavior. The selected market for consumer behavior observation is the grocery market in Brno. The research uses two research methods, which include questionnaire, and focus groups. The result of this thesis is a proposal of marketing recommendations leading to sales promotion for entities operating in the selected market.
Keywords:
Chování spotřebitele; maloobchod; potraviny