Original title:
Stratégia rozvoja konkrétneho podniku
Authors:
Ivan, Michal Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalárske práce je navrhnout vhodnou strategii pro rozvoj segmentu společnosti Tatry mountain resorts, a. s. Způsob řešení práce je postaven na výsledcích analýz prostředí podniku. Vnější prostředí bylo analyzováno s využitím PESTE analýzy a analýzy konkurence, kde bylo identifikováno, že společnost je podnikem s jedinečné pozicí na trhu. Při analýze vnitřního prostředí byl využit rozšířený marketingový mix 7P, kde bylo zjištěno, že společnost má propracovaný systém, jedinečné procesy a rozmanitou nabídku služeb v horských střediscích. Pro upřesnění silných a slabých stránek byl proveden průzkum trhu, z něhož vzešlo, že zákazníci jsou se službami docela spokojený, ovšem existují nedostatky v podobě problémů s kapacitami. Navržená strategie vychází z těchto výsledků, kde byl jako hlavní problém identifikován parkovací systém ve středisku Jasná - Nízké Tatry. Pro řešení tohoto problému je navržena investice do nového parkoviště, která byla posouzena jak z ekonomického hlediska, tak z hlediska možných alternativ řešení tohoto problému.The aim of this bachelor thesis is to propose an appropriate development strategy for a particular company segment of Tatry mountain resorts, a. s. Process of solution strategy was based on the results of business environment analysis. The external surrounding was analysed with PESTE analysis and competition analysis, where it was identified, that company has a unique market position. In analysis of internal surrounding was used an extended marketing mix 7P, where it was found, that company has sophisticated system, unique processes and various range of services in mountain resorts. Market research was conducted to clarify strengths and weaknesses, from which it came, that customers are quite satisfied with, however there are shortcomings in the form of capacity problems. The proposed strategy is based on these results, where it was identified as a major problem the parking system in resort Jasná – Nízke Tatry. An investment is proposed to solve this problem, that has been assessed from economic point of view and also from possible alternatives to address this issue.
Keywords:
analýza; společnost; strategie; vnitřní prostředí; vnější prostředí